پنجشنبه ۱۸-۰۲-۱۳۹۹
در این روزهای کرونازده که به دلیل قرنطینه در بیشتر نقاط جهان روند عادی زندگی متوقف شده است، آزار و اذیت مسیحیان در برخی از کشورها با سرعت نگران کننده ای رو به افزایش است.
«محبت نیوز»- در دوران شیوع ویروس کرونا جفا بر مسیحیان در برخی از کشورهای جهان افزایش یافته است.
موارد آزار و اذیت اقلیت های مذهبی در بیش از ۶۰ کشور جهان پس از تبدیل شدن ویروس کرونا به یک بحران بهداشت جهانی، افزایش یافته است. در این روزها که به دلیل قرنطینه در بیشتر نقاط جهان روند عادی زندگی متوقف شده است، آزار و اذیت اقلیت های مذهبی با سرعت نگران کننده ای رو به افزایش است.
کشیشی کلیسایی در ووهان چین، مرکز شیوع ویروس کرونا می گوید: “در طی نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در شهرمان، این بیماری به ابزاری در دست دولت چین بدل شد تا به جفا بر مسیحیان ادامه دهد و در همین راستا کلیساها جزو اولین اماکنی بودند که به دستور مقامات تعطیل شدند. نیروهای امنیتی در چین حتا قبل از پاندمی کرونا با نصب دوربین در کلیساها، مسیحیان را زیر نظر می گرفتند و در بسیاری از موارد مانع از دسترسی آنان به آموزش و اشتغال  نیز شده اند.”
سازمان «درهای باز» طی گزارشی اعلام کرد در کشورهای کره شمالی، ایران و پاکستان با مسیحیان به مانند شهروندان «درجه دو» برخورد می شود و حتا در برخی از موارد آنان را خائن و کافر توصیف می کنند.
بنا به گزارش «درهای باز»، همزمان با شیوع کرونا، تبعیض های جدیدی نیز علیه مسیحیان در برخی از کشورهای آسیایی اعمال شده که می توان به تبعیض در دسترسی به مراقبت‌های پزشکی اشاره کرد و یا در برخی از کشورها گزارش شد، پرستاران مسیحی فقط به مراقبت از خطرناکترین موارد ابتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته اند.
در ادامه این گزارش آمده: “بسیار دردناک است که می بینیم در چنین شرایطی انسانها به دلیل اعتقادات و ایمانشان مورد تبعیض قرار گرفته‌اند. به  برخی از مسیحیان توهین شد زیرا صلیب به گردن انداخته  بودند.”
پیشنهاد می شود:
همچنین سازمان تروریستی اسلامی الشباب که در سومالی فعالیت می کند در ادعایی عجیب عنوان کرد که ویروس کرونا توسط مسیحیان پخش شده است. بسیاری از مسیحیان در خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل تبعیض های مذهبی مجبور به کار در مشاغل کم درآمد هستند. بسیاری از نوکیشان مسیحی در کشورهای این مناطق از حمایت مالی و عاطفی خانواده های خود نیز محروم می شوند.
در فهرست «درب های باز» اسامی ۲۵ کشور جهان مشاهده می شود که در آنها پس از شیوع ویروس کرونا، اقلیت های مذهبی با موانع زیادی برای دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی روبرو هستند.