پنجشنبه ۰۱-۰۳-۱۳۹۹
پرونده این نوکیش مسیحی پیچیدگی‌های زیادی دارد از جمله اینکه قاضی بر اساس «گزارش حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح» حکم او را صادر کرده اما مشخص نیست ارتباط این پرونده با واحدهای نظامی چیست!
«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز حکم دو سال زندان برای اسماعیل مغربی‌نژاد نوکیش مسیحی را تأیید و یک سال حبس نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به حکم این نوکیش مسیحی افزود.
اتهام مغربی‌نژاد عضویت در گروه‌های «معاند نظام (مسیحیت تبشیری صیهونیستی)» بود که برای سومین بار از سوی دادگاه انقلاب محکوم شد.
براساس اطلاعاتی که سایت «ماده ۱۸» منتشر کرد دادگاه «اصلاح رأی» شنبه ۲۰ اردیبهشت به ریاست قاضی سید محمود ساداتی برگزار شد و حکم دادگاه نیز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به این نوکیش مسیحی ابلاغ شد.
مغربی‌نژاد عضو رسمی کلیسای اسقفی است که چهل سال پیش به مسیحیت گرویده است. او بهمن سال ۱۳۹۸ با حکم دادگاه انقلاب شیراز به اتهام «توهین به مقدسات» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
در رویدادی کم‌سابقه قاضی ساداتی از حکم اولیه خود در مورد مغربی‌نژاد ابراز نارضایتی کرده و گفته بود که خواستار «اصلاحاتی» در حکمش است اما به محکومیت او افزوده شد!
سخنان قاضی ساداتی به اسماعیل مغربی‌نژاد و خانواده اش این امید را داده بود که ممکن است حکم صادره لغو شود.
رئیس دادگاه، علیرغم اعتراضات فرشید رفوگران وکیل قانونی مغربی‌نژاد، مبنی بر اینکه اسماعیل «به هیچ وجه یا طریق در هیچ یک از گروه‌های معاند نظام عصویت و فعالیت نداشته» یک سال حبس بر حکم وی افزود.
پرونده این نوکیش مسیحی پیچیدگی‌های زیادی دارد از جمله اینکه قاضی بر اساس «گزارش حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح» حکم او را صادر کرده اما مشخص نیست ارتباط این پرونده با واحدهای نظامی چیست!
این گزارش که براساس آن حکم قاضی صادر شده، حاکی از آن است که یک آیه از کتاب مقدس از یک کانال تلویزیونی ماهواره‌ای مسیحی به تلفن همراه مغربی‌نژاد فرستاده شده‌ است. او حتا آن را به کسی ارسال نکرده ‌است. قاضی ساداتی این نوکیش مسیحی را مدت کوتاهی پس از تشکیل جلسه از دادگاه اخراج کرد.
رفوگران وکیل مدافع مغربی‌نژاد استدلال کرد که دادگاه حتا یک دلیل یا مدرک یا مستندی که بتواند توجیه کننده رأی محکومیت وی باشد ارائه نکرده‌است.
وی افزود که این دادنامه «بسیار مجمل و مختصر و غیرمستدل» و فاقد هرگونه مدرک و دلیل برای محکومیت موکلش است.
پیشنهاد می شود: 
اسماعیل مغربی‌نژاد، ۶۵ ساله توسط مأموران لباس شخصی وزارت اطلاعات در روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (برابر با ۵ بهمن ۱۳۹۷) بازداشت شد.
این نوکیش مسیحی در ابتدا متهم به «توهین به مقدسات»، «عضویت در گروه‌های معاند نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «ارتداد» شد.
اسماعیل مغربی‌نژاد به دلیل دریافت یک پیامک طنز در مورد آخوندها که توسط شخص دیگری به تلفنش فرستاده شده بود و وی با یک ایموجی (صورتک) به آن واکنش نشان داده بود، مجرم شناخته شد!