دوشنبه ۰۵-۰۳-۱۳۹۹
آلمان اعلام کرده تنها در شهر فرانکفورت چهل تن از خادمین کلیساها به تازگی پس از برگزاری مراسم های مذهبی به ویروس کرونا آلوده و شماری از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند.
«محبت نیوز»- آمار تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا نیمروز یکشنبه ۴ خرداد (۲۴ ماه مه) به بیش از ۵ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر و شمار قربانیان کووید۱۹ به بیش از ۳۴۴ هزار نفر رسید.
به گزارش یورونیوز، همزمان که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از قصد خود برای بازگشایی مراکز مذهبی خبر داده است، برخی کشورهای اروپایی با اشاره به تجربه‌های اخیر خود هشدار داده‌اند که بازگشایی اماکن مذهبی باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا خواهد شد.
آلمان یکی از این کشورهاست که می‌گوید تنها در شهر فرانکفورت چهل تن از خادمین کلیساها به تازگی پس از برگزاری آیین‌های مذهبی به ویروس کرونا آلوده و شماری از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۱۸۰ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۸۳۰۰ نفر رسیده است.
در فرانسه نیز با وجود مقاومت دولت، سرانجام از روز یکشنبه کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. بازگشایی این اماکن با پیگیری های مداوم نهادهای مذهبی و با حکم دادگاه فرانسه ممکن شد که دوشنبه گذشته اعلام کرد ظرف هشت روز کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها باید آغاز به کار کنند زیرا عبادت یکی از آزادی‌های بنیادین انسان‌ها محسوب می‌شود که می‌توان آن را ضمن رعایت مقررات بهداشت عمومی انجام داد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۱۸۲ هزار نفر و شمار قربانیان ان به بیش از ۲۸۳۰۰ نفر رسیده است.
در شهر اورشلیم نیز «کلیسای مقبره مقدس» مشهور به «کلیسای رستاخیز» که یکی از مهمترین اماکن مسیحیان جهان است، پس از دو ماه تعطیلی بازگشایی شد.
همزمان، هزاران فلسطینی بامداد یکشنبه با برگزاری تظاهرات در کرانه باختری رود اردن خواستار لغو محدودیت‌های اجتماعی و بازگشایی مساجد به مناسبت عید فطر شدند.