چهارشنبه ۱۷-۰۲-۱۳۹۹
وزیر همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان با انتقاد از شرایط دشوار اردوگاههای پناهجویان در یونان گفت این اوضاع در اروپا مایه شرمساری است.
«محبت نیوز»- گرد مولر، وزیر همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «راینیشه پست» ضمن انتقاد از وضعیت بد پناهجویان در اردوگاه موریا واقع در جزیره میدیللی (لسبوس) یونان اعلام کرد: دیدم در اردوگاهی که برای ظرفیت ۳ هزار نفر تدارک شده، چگونه ۲۰ هزار نفر را جا داده بودند.
وی در ادامه با بیان اینکه این وضعیت در قلب اروپا برای ما مایه شرمساری است و باید به پناهجویان کمک کرد گفت: به اردوگاه‌هایی مطابق با استانداردهای سازمان ملل و سازگار با کرامت انسانی نیاز وجود دارد.
مولر با اشاره به انتقال ۴۷ کودک پناهجوی بی سرپرست از اردوگاه‌های یونان به آلمان اظهار داشت: انتقال کودکان از اردوگاه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.
پیشنهاد می شود:
گفتنی است که آلمان یک ماه پیش ۴۷ کودک پناهجوی بی سرپرست را در چارچوب توافقی که بر اساس آن، کودکان بی سرپرست در اردوگاه‌های یونان بین اعضای کشورهای اتحادیه اروپا توزیع خواهند شد، به کشور خود منتقل کرده بود. کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه مارس گذشته برنامه توزیع ۱۶۰۰ پناهجو که اکثر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، میان کشورهای عضو را آغاز کرده بود.