یکشنبه ۰۴-۰۳-۱۳۹۹
محمدباقر طباطبائی، مشاور اداره ارشاد استان خراسان رضوی در حساب توییتری خود مسجد مکی زاهدان، بزرگترین مسجد اهل سنت ایران را “خانه فساد” نامیده و خواستار تخریب آن شده است. او بعد از اعتراض‌های زیاد توییت خود را حذف کرد.
«محبت نیوز»- درست در آستانه «عید فطر» که از جمله مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود، محمدباقر طباطبایی، مشاور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که پیش از این مسئول دفتر مطالعات راهبردی پایتخت فرهنگ اسلامی بوده در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که مسجد جامع مکی زاهدان، از بزرگترین مساجد اهل سنت این کشور و جهان باید تخریب شود.
به گزارش دویچه وله، اظهارات تحریک‌آمیز مشاور اداره ارشاد خراسان رضوی در آستانه عید فطر اعتراض پیروان اهل سنت ایران را براانگیخت. این مقام ایرانی در واکنش به اعتراض‌ها و به خاطر “آرامش میهن” مجبور شد نوشته‌اش را از حساب توییتری حذف کند.
طباطبایی می‌نویسد: «پیامی گذاشتم در توییتر كه اشتباه بود موجب آشفتگی خاطر بعضی هموطنان شد به احترام آرامش میهن و به احترام سربازانی كه پاسدار آرامش میهنند، آن را حذف كردم.»
در توییتی که مشاور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حذف کرده مسجد جامع مکی زاهدان، از بزرگترین مساجد اهل سنت ایران و جهان “خانه فساد” خوانده شده است. او می‌نویسد: «یکی از خانه‌های فسادی که باید تخریب شود، اینجاست. مسجد مکی.»
طباطبایی در ادامه توییت خود در پاسخ به واکنش‌های کاربران، به معماری مسجد مکی هم اشاره کرده و توضیح داده است: «صورت بنایشان هم که از غاصبان آناطولی گرفته‌اند!»
مسجد مکی یکی از بزرگترین میراث فرهنگی و دینی اهل سنت ایران است که در سال ۱۳۵۳ قبل از روی کارآمدن جمهوری اسلامی، در زمان محمدرضا شاه پهلوی در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان ساخته شد. نمای بیرونی این مسجد یادآور مساجد دوره عثمانی ترکیه و درون آن یادآور مسجد النبی مدینه است.
پیشنهاد می شود:
طراحی بنای مسجد و معماری داخلی دستاورد هنرمندان ایرانی است. مردم بلوچ داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد در ساخت این بنا همکاری کردند و نهادهای دولتی در تاسیس آن هیچ نقشی نداشتند.
گفتنی است در پی واکنش بسیاری از کاربران ایرانی به اظهارات تحریک‌آمیز طباطبایی، وی تو‌ئیت فوق را از صفحه‌اش حذف کرد.