شنبه ۱۳-۰۲-۱۳۹۹
دفتر «آندرس گیزل» سناتور و وزیر داخلی دولت محلی آلمان اعلام کرد که راهپیمایی «روز قدس» در برلین لغو شده و این تجمع امسال برگزار نمی‌شود.
«محبت نیوز»- به دنبال ممنوعیت کلیه فعالیت‌های حزب‌الله و قرار گرفتن این تشکیلات در فهرست سازمان‌های تروریستی آلمان روزنامه «اورشلیم پست» گزارش داد راهپیمایی موسوم به «روز قدس» در برلین لغو شده است.
این روزنامه اسرائیلی شنبه دوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) نوشت مایکل مولر شهردار برلین سال‌ها به خاطر این که به دنبال ممنوعیت تظاهرات روز قدس نبود مورد انتقاد قرار داشت.
با تروریستی اعلام شدند حزب‌الله توسط دولت آلمان سازمان‌ دهندگان راهپیمایی روز قدس که وسط برلین برگزار می‌‌شد، بساط خود را جمع کردند.
دفتر سناتور آندراس گیزل پنجشنبه توییت کرد که سازماندهی راهپیمایی «روز قدس» لغو شده و این تجمع امسال برگزار نمی‌شود. سناتور گزیل می‌گوید لغو این راهپیمایی خبر خوبی برای برلین است، زیرا تجمع ضدیهودی از نفرت ‌‌انگیزترین تجمعات ضدیهودی بود.
برگزاری راهپیمایی «روز قدس» در برلین از سال ۱۹۹۶ مجوز گرفت. دولت آنجلا مرکل و حزب سوسیال دموکرات و میخاییل مولر شهردار در تمام این سال‌ها برای برگزاری این تجمع زیر انتقاد بودند که چرا از طریق قانونی آن را ممنوع نمی‌‌کنند.
حاضرین در راهپیمایی «روز قدس» اعضای حزب‌‌الله، ضدیهودی‌‌ها و فعالان چپگرای سازمان‌‌های تروریستی فلسطینی از جمله سازمان آزادیبخش فلسطین در این تجمع شرکت می‌‌کنند.
قرارگرفتن حزب‌الله در فهرست سازمان‌‌های تروریستی آلمان شوک به تهران بود.
پیشنهاد می شود:
علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملّی جمهوری اسلامی در توییتی نوشت:«از شگفتی جدید هم رونمایی شد. فروشندگان سلاح کشتار جمعی شیمیایی به صدام، مدافع حقوق بشر شده و از ترس دوست کودک‌کش خود، حزب‌الله قهرمان را تروریست می‌نامند. داعش به اروپا نرسید چون پشت دیوار مقاومت گیر افتاد. چه خوب که نقاب از چهره حامیان اصلی تروریسم برافتاد».
علیرضا شیخ‌عطار سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در برلین می‌گوید:«اقدام آلمان علیه حزب‌الله لبنان، ژستی برای راضی کردن رژیم صهیونیستی و آمریکا است».
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان تهران در مقاله‌‌ای با عنوان«خانم مرکل، تصمیم شما بود یا دیکته اسرائیل؟!» نوشته تروریست نامیدن حزب‌الله لبنان دستوری است که از اسرائیل به شما دیکته شده است و نه تصمیمی که مستقلن اتخاذ کرده باشید!
حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس نیز قرارگرفتن حزب‌‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی آلمان را نوعی تقسیم کار آمریکایی و اروپایی عنوان کرد و گفت: «چنین اقداماتی با هدف تضعیف حزب‌الله انجام می‌شود که البته راه به جایی نخواهد برد».