دوشنبه ۱۱-۰۱-۱۳۹۹
رهبر کاتولیک‌های جهان از درخواست اخیر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، برای برقراری آتش‌بس جهانی در این مقطع که دنیا در حال مقابله با ویروس جدید کرونا است، استقبال کرد.
«محبت نیوز»- پاپ فرانسیس در مراسم معمول دعا در روزهای یکشنبه ۱۰ فروردین در واتیکان از همه خواست که از “هر شکلی از دشمنی ستیزه‌جویانه” دست کشیده و به تقویت “تلاش‌های دیپماتیک و کمک‌های بشردوستانه و توجه به افرادی بپردازندکه در شرایطی با آسیب‌پذیری بزرگ قرار دارند”.
به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس در موعظه هفتگی خود با بیان این که این بیماری مرز نمی‌شناسد، از همه خواست به جنگ و دعوا پایان داده و به ایجاد مسیری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم کمک کنند.
در همین حال، پاپ فرانسیس از مقام های جامعه جهانی خواست نسبت به مشکلات ایجاد شده در زندان ها به دلیل شیوع کرونا، حساسیت نشان دهند.
زندانیان در برخی کشورها از جمله ایتالیا دست به شورش زده اند. پیشتر در ماه جاری دستکم شش زندانی در شورش زندان های ایتالیا جان باختند. همچنین روز یکشنبه زندانیان زندانی در شمال شرقی تایلند شورش کردند.
آتونیو گوترش پیشتر در روز دوشنبه و در جریان یک کنفرانس خبری ویدئویی با بیان این که تمرکز دنیا اکنون بر مقابله با ویروس جدید کرونا «کووید۱۹» است، خواستار توقف جنگ و درگیری در سراسر جهان شده بود.