یکشنبه ۱۸-۱۲-۱۳۹۸
محمد حسین قربانی نمایندۀ تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، اعلام کرد که دست کم ٢٠٠ نفر در استان گیلان، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بین ٨٠٠ تا ٩٠٠ نفر نیز در این استان، به این ویروس مبتلا شده اند. این در حالیست که سخنگوی وزارت بهداشت، شمار جان باختگان در سراسر کشور را ١٩٤ نفر اعلام کرده است.
«محبت نیوز»- محمد حسین قربانی نمایندۀ تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، روز یکشنبه ١٨ اسفند، در جلسۀ فوق العادۀ کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت، اعلام کرد: «بالغ بر ٢٠٠ نفر در استان گیلان، به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و حدود ۸۰۰ تا۹۰۰ نفر نیز در این استان، به این ویروس آلوده شده اند».
این در حالیست که کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، روز یکشنبه شمار جان باختگان در اثر این بیماری در سراسر کشور را ۱۹۴ نفر اعلام کرده بود.
محمد حسین قربانی نمایندۀ تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، در این جلسه گفت: «از نخستین روز شیوع ویروس کرونا، به استاندار گفتم که به عنوان یک سرباز در کنار شما هستم و اکنون نیز به عنوان یک سرباز خادم مردم گیلان هستم.»
او شرایط گیلان را در رابطه با شیوع ویروس کرونا، بسیار نامطلوب دانست و افزود: «امروز مدیرکل بهداشت جهانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اکنون زمان تعریف، بهانه گیری و تسلیم شدن نیست؛ بلکه وقت تحرک و عمل است.»
محمد حسین قربانی تصریح کرد که «تنها راه نجات از بحران ویروس کرونا، قطع زنجیرۀ شیوع این ویروس است».
وی اظهار داشت: «امروز زیرساخت‌های گیلان مناسبت نیست؛ استان قم یک بیمارستان جامع با ۵۰۰ تخت را برای درمان بیماران کرونا اختصاص داده ولی بیماران کرونایی در گیلان، به صورت پراکنده بستری هستند».
نمایندۀ تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان تأکید کرد: «هنوز نتوانسته ایم مردم را قانع کنیم که یک دشمن تمام عیار، رو بروی ما قرار گرفته و با هر زبانی که بتوانیم به مردم می‌گوییم در خانه های خود بمانند».
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مازنداران طی ۲۴ ساعت، دو برابر شد
عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، روز یکشنبه ١٨ اسفند، آمار بیمارانی را که در این استان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند، حدود ۱۲۲۶ نفر اعلام کرد؛ رقمی که به گفتۀ وی نشان می دهد طی ۲۴ ساعت شمار مبتلایان به این ویروس در مازنداران «دو برابر» شده است.
وی شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در استان مازنداران را ۲۱ نفر اعلام کرده است/RFI