یکشنبه ۱۸-۱۲-۱۳۹۸
نسرین ستوده، فعال سرشناس حقوق زنان که در زندان به سر می‌برد، در یادداشتی به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، که از زندان اوین برای نشریه تایم ارسال کرده، خواهان تلاش مردم برای برقراری صلح در جهان شده است.
«محبت نیوز»- نسرین ستوده، با اشاره به بازداشتش در اواخر بهار گذشته از سوی ماموران ایران و سپس صدور حکم غیابی برای او، می‌نویسد که حکم پنج سال زندان او به دلیل فعالیت‌هایش به عنوان وکیل حقوق بشر و حقوق زنان بوده است.
وی در این یادداشت که جمعه ۶ مارس در وبسایت نشریه تایم منتشر شد، نوشت: چند ماه بعد از صدور حکم هفت اتهام دیگر علیه من مطرح شد و من در مجموع به ۳۳ سال حبس، به علاوه ۱۴۸ ضربه شلاق، محکوم شدم.
به گفته ستوده، ایران کشوری است که نقض حقوق زنان در آن به صورت قاعده‌مند انجام می‌شود و این دلیل مهم دیگری است که روز جهانی زن را باید گرامی داشت.
وی، با اشاره شیوع ویروس جدید کرونا در کشور که سلامتی زندانیان را به خطر انداخته است، از حکومت ایران خواسته است به خصومت و دشمنی خود با دنیا پایان داده و به جهان با دیده صلح و احترام به انسان‌ها بنگرد.
ستوده در پایان به مناسبت هشتم مارس (هجدهم اسفندماه) از همه شهروندان ایرانی در سراسر جهان خواسته است به تلاش او و دیگر همفکرانش برای صلح بپیوندند؛ صلحی که به گفته او یک امر بنیادین برای نجات بشریت به شمار می آید.