یکشنبه ۱۰-۰۱-۱۳۹۹
 کلیساها در فنلاند از جاذبه های خاص این کشور محسوب می شوند و از اهمیت بالایی در بین مردمان این کشور برخوردارند.
«محبت نیوز»- هلسینکی پایتخت فنلاند و بزرگترین شهر آن است که در شبه جزیره گرانیتی در سواحل شمالی خلیج فنلاند، رو به دریای بالتیک واقع شده است. گوستاووس واسا، پادشاه سوئد، در سال ۱۵۵۰ میلادی هلسینکی را تأسیس کرد و در سال ۱۸۰۸ این شهر یک دوک نشین روسیه شد. این وضعیت تا انقلاب روسیه ادامه داشت و پس از آن، فنلاند به عنوان یک کشور مستقل رسمیت یافت.
کلیسای سنگی یکی از جاذبه های منحصر به فرد هلسینکی است. کلیسایی طراحی شده در دل صخره ها در شهری که در امتداد ساحل و جزیره ها، شیبی دارد که امکان چنین حفاری و طراحی رادر دل آن ممکن کرده است. کلیسای راک در اواخر دهه ۱۹۶۰ توسط تیمو و توومو سوومالاینین طراحی شده است. این کلیسا طرحی دایره ای دارد و نور از گنبد آن می تابد. این کلیسا همچنین به دلیل آکوستیک بسیار عالی که توسط سطوح سنگی دارد، به عنوان یک سالن کنسرت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
نمای داخلی کلیسای سنگی
نمای داخلی کلیسای سنگی
کلیسای جامع هلسینکی یا همان کلیسای سنت نیکولاس نیز در نقطه ای بلنداز شهر قرار دارد و در روزهای آفتابی واقعن دیدنی می شود.
مراسم نظامی تشریفاتی در پای پله های آن روزانه خیلیاز تماشاگران را به سوی خود جلب می کند.
کلیسای جامع هلسینکی
کلیسای جامع اوسپنسکی به احترام مریم مادر عیسی مسیح در شهر هلسینکی و کشور فنلاند ساخته شده است. این کلیسا در سال ۱۸۶۰ و از روی یک کلیسای قرن شانزدهمی نزدیک مسکو الگو برداری شده است و همچنین بزرگترین کلیسای مسیحیان ارتدوکس در اروپای غربی محسوب می شود. ساختمانی با ابهت در شبه جزیره ی کاتایانوکا می باشد که به شهر هلسینکی اشراف دارد.
کلیسای اوسپنسکی هلسینکی
این کلیسا چشم اندازی مشرف به کلیسای جامع هلسینکی هم دارد و کناره ساحلی پایتخت فنلاند قرار دارد. این کلیسا نمونه ی خوبی از تاثیر گذاری مسیحیت روسیه بر فنلاند میباشد.