fredag 13 mars 2020

افزایش مدت تبعید نوکیش مسیحی «ابراهیم فیروزی» با دو اتهام تازه!

ابراهیم فیروزی می‌گوید در حکم تازه‌ای که از دادسرای شهرستان سرباز برای او صادر شده دو اتهام «توهین به مقدسات» و «جاسوسی رایانه‌ای» به اتهامات وی اضافه شده است.
«محبت نیوز»- براساس حکمی که از سوی شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم صادر شده نوکیش مسیحی “ابراهیم فیروزی” که دوران تبعیدش را می‌گذارند علاوه بر دو اتهام جدید با محکومیتی تازه روبرو شده است.
براساس این حکم که تاریخ صدور آن مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ است هشت ماه به مدت تبعید این شهروند مسیحی اضافه شده است.
ابراهیم فیروزی به آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» می‌گوید، «به علت مشکلات خانوادگی درخواست مرخصی داده است که به صورت شفاهی با آن موافقت شده اما با گذشت سه ماه، دادستان شهرستان سرباز هشت ماه به مدت تبعید او اضافه کرده است.»
دو سال تبعید ابراهیم فیروزی به شهرستان سرباز [حوالی مرز ایران و پاکستان] از اواسط آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد. او قبل از تبعید ۵ سال در زندان رجایی شهر (گوهردشت) زندانی بود و در تمام این دوران با درخواست مرخصی او موافقت نشد! ابراهیم که ۳۵ سال دارد در مجموع هفت سال از عمر خود را در زندان بود. در دوران محکومیت رنج فراوانی کشید چنانکه پس از درگذشت مادرش پس از یک دوره بیماری طولانی هم اجازه پیدا نکرد در مراسم تدفین او شرکت کند.
او می‌گوید، «در مدت هفت سال زندان اتفاقات زیادی برای من افتاد که برای حل و فصل آنها حضور نداشتم و مسئولان زندان با درخواست مرخصی من موافقت نمی‌کردند»
او در ادامه افزود، «در حین آماده شدن مدارک از سوی اقوام در فشار بودم تا سریع‎تر امور اداری مربوطه را انجام دهم و به من ضرب‌العجل دادند. من ۱۰ روز تقاضای مرخصی داشتم اما به دلیل کاغذبازی های اداری اعلام کردند فقط با شش روز آن موافقت می‌شود اما کار اداری من طول می‌کشید.»
ابراهیم فیروزی در ادامه می‌گوید، «پس از اعزام به مرخصی به ناچار وکیل گرفتم تا کارهای اداری را پیگیری کند و به شهرستان سرباز برگشتم و در کلانتری خودم را معرفی کردم اما گفتند فایل شما از بخش تبعیدی‌ها خارج شده است. سپس به دادسرا مراجعه کردم اما گفتند شما غیبت کردی و بدون اجازه از شهرستان خارج شدید و پرونده غیبت شما به تهران ارسال شد.»
ابراهیم فیروزی در ادامه افزود، «به رباط کریم بازگشتم و به دادسرا مراجعه کرد و آنها دلایلم را پذیرفتند و در یک نامه به دایره اجرای احکام شهرستان سرباز اعلام کردند که مرخصی او تایید شده است. نامه را به دادسرا شهرستان سرباز تحویل دادم اما اعلام کردند مرخصی او قابل قبول نیست و غیبت کرده است و پرونده‌اش به تهران ارسال شده است.»
او در ادامه گفت، «حدود سه ماه طول کشید این حکم به دست من برسد و در تمام این مدت در محل تبعید بودم با این وجود این سه ماه جزء مدت تبعید حساب نمی‌شود و هشت ماه نیز جریمه شدم که در مجموع ۱۱ ماه به تبعید من اضافه شده است.»
اما این همه مشکلات ابراهیم فیروزی نیست. در حکم تازه‌ای که دادسرای شهرستان سرباز برای او صادر کرده دو اتهام «توهین به مقدسات» و «جاسوسی رایانه‌ای» به اتهامات وی اضافه شده است. این در حالیست که او در پرونده نخست او از اتهام «توهین به مقدسات» تبرئه شده بود.
در حال حاضر این نوکیش مسیحی بلاتکلیف است. این حجم آزار و اذیت روحی و روانی برای یک زندانی عقیدتی اگر بی‌سابقه نباشد کم سابقه است با این همه هنوز وضعیت او مشخص نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar