torsdag 12 mars 2020

کرونا در ایران؛ نماینده تبریز: کشور باید قرنطینه شود

کرونا در ایران؛ نماینده تبریز: کشور باید قرنطینه شود

بی بی سی :شهاب الدین بی مقدار، نماینده تبریز در مجلس ایران گزارشی از جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت ایران به رسانه ها داده و گفته است که در این جلسه وی و برخی دیگر از نمایندگان "پیشنهاد داشتیم که کشور قرنطینه کامل شود".

به گفته آقای بی مقدار در این جلسه نمایندگان از وضعیت شهرهای مختلف گزارش هایی دادند که نشان می داد وضعیت "بحرانی" بوده و از صحبتهای حسن روحانی مبنی بر "عادی" بودن شرایط کشور انتقاد کرد.

وی گفت که "جمع‌بندی صحبت‌های نمایندگان این بود که وضعیت خیلی بحرانی است و باید حتما جدیت داشته باشیم."

عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص پیشنهاد قرنطینه کل کشور توضیح داد: "این پیشنهاد خوبی بود حداقل برای استان‌هایی که هنوز درگیر نشده‌اند، مسافرت‌ها را کاملا محدود کنیم و نگذاریم که این بیماری پخش شود. "
سفر نوروزی به مشهد می تواند فاجعه انسانی به بار بیارود
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد از مردم خواست با توجه به افزایش جدی آمار ابتلا به ویروس کرونا در این شهر، مشهد را بعنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب نکنند و "بدون تعارف باید بگم سفر به مشهد در نوروز امسال می‌تونه یک فاجعه انسانی به بار" بیاورد.

آقای کلائی در صفحه اینستاگرام خودش نوشت که "البته موضوع سفر نکردن توی این روزهای کرونایی، برای همه شهرهای ایران صدق می‌کند".

به نوشته شهردار مشهد، این شهر نیاز دارد تا زنجیره انتقال ویروس را قطع کند و بر همین اساس "هرگونه تجمعی، حتی برای پیشواز سال نو می‌تواند برای ما به معنای کمک به رشد آمار مبتلایان باشد."

آقای کلائی همچنین نوشته که قرنطینه کردن شهر مشهد یا استان خراسان رضوی از اختیار وی خارج بوده و از مردم خواست تا با "همدلی و یکپارچگی"، "این بحران هم با کم‌ترین آسیب و تلفات ممکن بگذریم".
استاندار گیلان: همه جای گیلان آلوده است
ارسلان زارع، استاندار گیلان در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران گفته است که "همه جای گیلان به جز منازل مردم آلوده" بوده و سازمان‌ها و نهادهای حکومتی "به سبب آلودگی که وجود دارد و امکان ضدعفونی کردن همه اماکن" را ندارند.

آقای زارع بر همین اساس گفت که "از مرد مکرر درخواست می کنیم که به گیلان سفر نکنند به این جهت است که به خود و خانواده آنان و نیز مردم این استان اجحاف نکنند".

ارشدترین مقام دولتی در استان گیلان از مردم خواست که به سبب آلودگی سفر خود به این استان را به تابستان موکول کنند.

به گفته وی "۷۰ درصد از مردم گیلان توصیه ها مبنی بر اینکه در خانه بمانیم را با جدیت رعایت می کنند و کمترین ترددها و عبور و مرور را دارند".
کاهش ترافیک پایتخت
یوسف حجت، از مدیران شهرداری تهران نیز "از کاهش حدود ۵٠ درصدی تردد در تهران در پی شیوع کرونا" خبر داده است.
آقای حجت گفته است که "درپی شیوع کرونا در شهر تهران و همچنین دعوت همشهریان به ماندن در خانه به طور محسوس ترافیک شهر تهران کاهش یافت."

به گفته این مقام شهری تهران "مردم تهران به دلیل شیوع کرونا کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، بگونه ای که شاهد کاهش ۶٠ درصدی مسافران مترو و اتوبوس در این روزها هستیم".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar