onsdag 20 december 2017

مصائب پناهجویان در سرمای صربستان

مصائب پناهجویان در سرمای صربستان

زندگی پناهجویان در اردوگاه‌ها به خودی خود بسیار دشوار است، آغاز زمستان و سرمای طاقت فرسای صربستان نیز بیش از هر زمان دیگری به مشکلات آنها می‌افزاید.
به گزارش «محبت نیوز» آغاز زمستان و سرد شدن هوا زندگی هزارن پناهجو را در صربستان با مشکلات زیادی روبرو کرده است. اغلب این پناهجویان در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند که خود بنا کرده اند و فاقد امکانات رفاهی است.
به نقل از یورونیوز، بر اساس آمار دست‌کم ۳۰۰ تا چهارصد نفر در چنین اردو‌گاه‌هایی ساکن شده‌اند و حدود ۳ تا چهار هزار نفر نیز به اردوگاه‌های دولتی رفته‌اند. در این میان فعالان اجتماعی در طول زمستان در این اردوگاه‌ها غذا و نوشیدنی گرم توزیع می‌کنند.
بیشتر پناهجویان صربستان از کشورهای افغانستان، سوریه و آفریقای سیاه هستند. این افراد قصد دارند با گذر از کشورهای بالکان خود را به کشورهای ثروتمند اروپایی برسانند اما اقدامات سختگیرانه و کنترل شدید مرزهای اروپا آنان را ناگزیر کرده است تا در صربستان بمانند.
این افراد به صورت مداوم تلاش می‌کنند تا از مرز بگذرند و وارد اروپا شوند اما هر مرتبه با سختگیری پلیس مجبور به بازگشت به اردوگاه‌هایی می‌شوند که از هرگونه امکانات محرومند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar