fredag 22 december 2017

سیاست‌های سختگیرانه فرانسه در برابر پناهجویان شدت یافته است

سیاست‌های سختگیرانه فرانسه در برابر پناهجویان شدت یافته است

بخش عمده مطالب روزنامه‌های چاپ پاریس به مسایل داخلی فرانسه از جمله مساله سختگیری ها بر پناهجویان اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» روزنامه فیگارو در مطلبی مفصل نگاهی به طرح دولت فرانسه درباره مهاجرت و سختگیری های بیشتر در پذیرفتن پناهجویان انداخته و نوشته است که بخشی از اعضای حزب “جمهوری در حرکت” که اکثریت را در دست دارد از این سختگیریها انتقاد کرده است.
فیگارو از قول این نمایندگان منتقد نوشته است که وزارت کشور با اولویت دادن به مبارزه علیه مهاجران غیرقانونی، به سوی یک «سیاست امنیتی» گام برمی دارد. فیگارو می نویسد قبل از رأی‌گیری درباره طرح جدید، وزارت کشور دستور بازداشت اداری پناهجویانی را که قبل از فرانسه، در کشورهای دیگر درخواست پناهندگی داده و رد شده اند صادر کرده و در کنار آن خواهان شمارش پناهجویان در مراکز پناهجویی شده است. فیگارو در مطلبی جداگانه نوشته است که به غیر از نمایندگان منتقد در پارلمان، نهادهای دفاع از پناهجویان نیز به شدت از اقدامات وزارت کشور ناراضی هستند.
روزنامه هومانیته هم وضعیت پناهجویان در فرانسه را به ویژه در فصل سرما مهم دیده و نوشته است که بخشی از دانشجویان یکی از دانشگاههای شهر لیون و فعالان حقوق بشر، یک ساختمان متروک مربوط به اداره آتش‌نشانی این شهر را اشغال کرده اند. به نوشته روزنامه آنها میخواهند شماری از پناهجویان بدون سرپناه را از اردوگاه محوطه دانشگاه به این مرکز منتقل کنند.
به نوشته هومانیته، دانشجویان و فعالان دفاع از حقوق پناهجویان نگرانند که مبادا وزارت کشور این پناهجویان آفریقایی را به بهانه ورود به فرانسه از یک کشور دیگر اروپایی، اخراج کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar