fredag 1 december 2017

یادمان زنده یاد کشیش ورویر آوانسیان/صداست که می ماند

یادمان زنده یاد کشیش ورویر آوانسیان/صداست که می ماند

ورویر آوانسیان، بیش از ۱۷ سال به عنوان کشیش رسمی در کلیساهای ارامنه و فارسی زبان ایران فعالیت کرد وی به دلیل «کسالت‌های جسمی و نارسایی شدید قلبی، بیماری دیابت و چندین جراحی که انجام داد خود را از خدمت شبانی بازنشسته کرد اما قلب او برای بشارت همچنان می تپید و صدایش ماندگار ماند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز)، کلیسای عیسی مسیح در ایران یکی از برجسته ترین خادمین خود را از دست داد. این خادم وفادار کسی نبود به جز کشیش بازنشسته کلیسای جماعت ربانی تهران «ورویر آوانسیان» که در ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه هشتم آذر ماه ۱۳۹۶ پس از یک دوره طولانی مدت بیماری، در بیمارستان هاشمی نژاد تهران روحش جاودانه شد و در نزد پدر آسمانیش آرامی گرفت.
صدای ماندگار و مرد پرستش کلیسای جماعت ربانی در حالی دنیای فانی را ترک کرد که هم رنج بیماری طولانی کلیوی را بر تن داشت و هم درد جفاهای محاکم جمهوری اسلامی بر روحش سنگینی میکرد. او که با اتهام واهی در هفتم دی ماه ۱۳۹۱ و هنگامی که همراه با تعدادی از نوکیشان مسیحی فارسی زبان، کریسمس را در خانه‌ای در تهران جشن گرفته بودند، در آن مکان بازداشت شده بود. وی در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ و بشارت مسیحیت بین مسیحیان فارسی زبان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به صورت غیرعلنی محاکمه و به سه سال ونیم زندان محکوم شد.
دادگاه انقلاب اسلامی که میخواست اهرم فشاری بر تن بیمار کشیش آوانسیان داشته باشد پس از حکم دادگاه و سپردن وثیقه جهت آزادی موقت وی سرانجام قرار شد با توجه به شرایط جسمی وخیم او با پرداخت مبلغی سند ملکی وثیقه  موقت او را آزاد نماید. خانواده زنده یاد ورویر آوانسیان نیز  در طی ماههای گذشته مجبور به پرداخت مبلغ ۱۶ و نیم میلیون تومان پول نقد گردید.
فشارهای بسیار زیاد در پنج سال گذشته از سوی عوامل اطلاعاتی و دادگاه انقلاب بر زنده یاد کشیش ورویر وارد شد، به گونه ای که او به طور عملی در منزل خود در پایتخت به نوعی حبس خانگی بود و بدستور دادگاه انقلاب اسلامی اجازه حضور در محافل مسیحی و  بویژه اجازه ملاقات با نوکیشان مسیحی فارسی زبان را نداشت.
ورویر آوانسیان در  سال ۱۳۳۱ شمسی در خانواده ای ارمنی تبار در تهران بدنیا آمد. او به خاطر صدای زیبا و علاقه و آشنائیش با موسیقی در جوانی به دنیای خوانندگی کشیده شد و در ایام جوانی متاسفانه به دام اعتیاد افتاد. اما در بیست و شش سالگی توسط بشارت خواهرش عیسی مسیح را به عنوان نجات دهنده خود پذیرفت. از پس این واقعه بود که او ضمن رهائی همیشگی از غول بی رحم اعتیاد دنیای موسیقی و شهرت آوازه خوانی را رها کرد و تمام استعداد خدادادی خود را مصروف ارتقاء نیایش و پرستش مسیحی در کلیساهای ایران نمود. ورویر طی سالهای طولانی با صدای دلنشین و زیبای خودش ضمن عبادت خدای یگانه، عیسی مسیح را جلال داد و جانهای بسیاری را به سوی خداوند رهنمون گردید.
زنده یاد کشیش ورویر آوانسیان با آهنگ سازی، سرودن اشعار پرستشی و نوازندگی و اجراهای کاملن حرفه ای موضوع پرستش در کلیساهای ایران را با تحول چشمگیری مواجه ساخت و خدمات ارزنده ای به کلیسای ایران کرد. ایشان علاوه بر مسئله پرستش، در زمینه بشارت انجیل و تعلیم کتاب مقدس و شبانی نیز فعالیتهای عمده ای داشت و خدمات شایانی ارائه نمود. هرچند او به خاطر وضعیت بد جسمانی و بیماریهای حاد قلبی و کلیوی سالها بود که یک کشیش بازنشسته محسوب میشد، ولی هرگز رسالتش در ابلاغ پیام نجات به هموطنانش را فراموش نکرد و همواره راهنما و مشوق نوکیشان مسیحی بویژه فارسی زبانان در راه تشکیل و راه اندازی کلیساهای خانگی بود.
کشیش ورویر در سن سی سالگی ازدواج نمود و حاصل این ازدواج سه فرزند بود.
مدیریت و همراهان محبت نیوز ضمن ابراز همدری و تسلیت به همسر ایشان  و فرزندانش، فقدان زمینی این هنرمند خادم عیسی مسیح را به جامعه مسیحیان ایران نیز تسلیت گفته و برای بازماندگان او از درگاه عیسی مسیح  صبر و تسلی خداوند را داریم.
در آستانه کریسمس تولد عیسی مسیح صدای ماندگار کشیش ورویر را تزیین درخت کریسمس مان کنیم
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوکتوییتربالطارینتلگرام

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar