tisdag 19 december 2017

شمار پناهجویان در آلمان کاهش یافت

شمار پناهجویان در آلمان کاهش یافت

در حالی‌که شماری نزدیک به ۹۰۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شده بودند، برآوردهای فعلی نشان می‌دهد این رقم به کم‌تر از ۲۰۰ هزار نفر در سال میلادی جاری به‌پایان رسیده‌است.
به گزارش «محبت نیوز» طبق تازه‌‌ترین ارزیابی دولت آلمان انتظار می‌رود که مجموع شمار پناهجویان تازه ‌وارد به این کشور در سال ۲۰۱۸ نیز کاهش یابد.
گروه بزرگی از پناهجویان در سال‌های پیش، و پس از پیشروی‌های عمده گروه موسوم به حکومت اسلامی در عراق و سوریه، و دیگر بحران‌ها و تنش‌ها در مناطق مختلف از جمله در آفریقا و افغانستان، از زمین و دریا راهی اروپا شدند.
ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی، با بحران‌ها و تنش‌های سیاسی در این کشورها همراه شد، از جمله در خود آلمان که آنگلا مرکل، صدراعظم آن کشور را هدف انتقادهایی در مورد سیاست‌ موسوم به «درهای باز» قرار دارد.
کارشناسان می‌گویند کاهش فعلی پناهجویان ناشی از جلوگیری از عزیمت آن‌ها از طریق مسیرهای بالکان و نیز توافق ترکیه و اتحادیه اروپا است.
ترکیه و اتحادیه اروپا به توافقی رسیده بودند که بر پایه آن، آنکارا جلوی گذر پناهجویان از مرزهای خود به یونان، و درنتیجه اتحادیه اروپا را می‌گیرد و در مقابل اتحادیه اروپا نیز وعده داد روند رسیدگی به شرایط مسافرت بدون‌روادید شهروندان ترک، و عضویت آن در اتحادیه را تسریع بخشد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar