måndag 11 december 2017

حمله به کنیسه یهودیان در سوئد، واکنش های شدیدی به همراه داشت

حمله به کنیسه یهودیان در سوئد، واکنش های شدیدی به همراه داشت


گروهی از افراد که به رسمیت شناختن اورشلیم از سوی رئیس جمهور آمریکا معترض بودند، مواد آتش زا را به سوی یک کنیسه در یوتبوری سوئد پرتاب کردند.
به گزارش «محبت نیوز» شورای مرکزی یهودیان به این حمله با جدیدت واکنش نشان داده است. این شورا در بیانیه‌ای نگاشته است که احساس امنیت برای یهودیان سوئدی باید امری بدیهی باشد.
به نقل از رادیو سوئد، شورای مرکزی یهودیان در ادامه نوشته است که مسئولان سیاسی و اداره پلیس به موضوع با جدید نگاه کنند و اقدامات لازم امنیتی را در اطراف نهادهای یهودی در سوئد اتخاذ کنند. از سوی دیگر  تجمع کنندگان یوتبوری در گردهمایی حمایت شان را از جامعه یهودیان این شهر ابراز داشته اند.
آخر هفته گذشته به روز شنبه حوالی ساعت ٢٢:٠٠ گروهی از افراد، مواد آتش زا را به سوی یک کنیسه در یوتبوری پرتاب کردند. در این حمله به هیچ فردی آسیب نرسیده است. فردای آن پلیس سه نفر را به ظن تلاش به قتل بازداشت کرد. پلیس امنیتی در همکاری با پلیس در سراسر کشور تدابیر ویژه را به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی اتخاذ کرده است.
روز جمعه حدود ٢٠٠ نفر در مالمو در اعتراض به رهبران انفعال رهبران عرب در قبال به رسمیت شناختن اورشلیم از سوی آمریکا تظاهرات کردند.
در این تظاهرات شعارهای یهودی‌ستیزانه و خشونت‌طلبانه نیز سرداده شده است. وزیر داخله سوئد، مورگان یوهانسون گفته است که بسیار مهم است تا مجرمان در مالمو و یوتبوری شناسایی شوند. به گفته این وزیر سوئدی، نزاع و بحران در خاو میانه یک مساله است، این نزاع باید در همانجا بماند بخصوص وقتی در سوئد هستید، اینجا قوانین و مقررات سوئد اجرا می‌شود.
نخست‌وزیر استفان لوون نیز در این خصوص گفته است که حمله به کنیسه یهودیان در یوتبوری و همچنین تظاهرات در مالمو و ترغیب مردم به خشونت در برابر یهودیان مرا بسیار ناراحت ساخته است. یهودی‌ستیزی در جامعه سوئد جایی ندارد. مجرمان باید پاسخ بدهند. تمام نیروهای دموکراتیک اکنون باید با هم همکاری کنند تا پذیرش یکدیگر در جامعه تقویت شود، طوری که همه خود را امن احساس کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar