lördag 23 december 2017

با سنت هایی مرتبط با “کریسمس” در کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

با سنت هایی مرتبط با “کریسمس” در کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

جشن کریسمس در کشورهای مختلف با آداب و رسوم مختلفی برگزار می شود.
«محبت نیوز»_ برگزاری کریسمس در کشورهای مختلف با اکثریت جمعیت مسیحی بنا به سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارد. اما مشترکات این مراسم این است که: مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد عیسی مسیح به کلیساها می‌روند، در منزل یک درخت کاج را تزیین و چراغانی می‌کنند و در خیابان‌ها و کوچه‌ها دسته‌دسته سرودهای پرستشی و شکرگزاری اجرا می‌نمایند.در ذیل به آداب و رسوم کریسمس در کشورهای مختلف جهان می پردازیم.
بریتانیا: در صبح روز کریسمس برخی از مردم به کلیسا می روند و بسیاری سخنرانی ملکه را بعد از ظهر از تلویزیون تماشا می کنند. روز بعد از کریسمس «بوکسینگ دی» نام دارد. ریشه این اصطلاح از مراسمی نزد طبقات بالای جامعه می آید که به خدمتکاران خود از یک جعبه هدایای کریسمس هدیه می دانند تا از آنها برای تلاشهایی که در یک سال گذشته کرده اند تشکر کنند. در اسکاتلند شب سال نو بیشتر از شب کریسمس جشن گرفته می شود.
فرانسه: در فرانسه جشن کریسمس جشنی خانوادگی است. از آنجا که فرانسه کمتر مذهبی است تعداد زیادی از مردم به مراسم کریسمس در کلیسا در ۲۴ دسامبر نمی روند. هدیه ها در آخر شب کریسمس باز می شود.
آلمان: در آلمان کریسمس در ۲۴ دسامبر جشن گرفته می شود و بر اساس سنت صحنه تولید مسیح شامل مریم مقدس و جوزف و خانه و حیوانات در مقیاس کوچک در خانه درست می شود.
یونان: مراسمی با نام کالاندا در ۲۴ و ۳۱ دسامبر و همچنین ۵ ژانویه برگزای می شود که طی آن کودکان به خیابان ها می آیند و به در خانه ها می روند و «کالاندا» می خوانند.
مجارستان: هدیه ها روز ۲۴ دسامبر داده می شود. در یک مراسم سنتی در روستاها مردم با پوشیدن لباس های شخصیت های داستان تولد مسیح به جشن و پایکوبی می پردازند.
ایتالیا: در ایتالیا نیمه شب مراسم مذهبی در برخی روستاها برگزار می شود.
لهستان: در زمان شام کریسمس، لهستانی ها همیشه یک بشقاب اضافی روی میز می گذارند برای هر کسی که به طور غیر منتظره از راه برسد به این منظور که در این لحظه از سال هیچ کس تنها نباشد. براساس داستان های قدیمی در مناطق مرکزی لهستان در نیمه شب کریسمس حیوانات می توانند حرف بزنند.
پرتغال: هدیه ها بعد از مراسم کلیسا در نیمه شب یا صبح روز کریسمس باز می شود.
روسیه : مراسم کریسمس در روسیه بر اساس تقویم ارتدوکس در هفتم ژانویه جشن گرفته می شود. تعطیلات در روسیه از ۳۱ دسامبر شروع می شود.
اسپانیا: جشن کریسمس در اسپانیا با قرعه کشی بزرگ «ال گوردو» آغاز می شود. جایزه امسال این قرعه کشی ۲.۲۴ میلیارد یورو است.
ترکیه : مسیحیان در ترکیه به طور عمده ارتدوکس هستند و کریسمس را ۶ ژانویه برگزار می کنند.
اوکراین: در اوکراین نیز مسیحیان ارتدوکس جشن کریسمس را از هفتم ژانویه و بمدت سه روز جشن می گیرند. در برخی مناطق مردم بر سر مزار بستگان خود می روند و شمع روشن می کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar