onsdag 27 april 2016

پدر داوود اسدی: پسرم نه روزنامه‌نگار است نه فعال سیاسی

پدر داوود اسدی: پسرم نه روزنامه‌نگار است نه فعال سیاسی

  • 3 ساعت پیش
کپی رایت تصویرغیر
محمود اسدی، پدر داوود اسدی که سال گذشته همزمان با چند روزنامه‌نگار ایرانی بازداشت شده بود و اخیرا به ۵ سال حبس محکوم شد، می‌‎گوید که پسرش روزنامه‌نگار یا فعال سیاسی نیست و احتمالا به دلیل نسبت خانوادگی با هوشنگ اسدی، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم پاریس محکوم شده است.
آقای اسدی به فرشته قاضی، روزنامه نگار آزاد گفته است: "داوود در بخش فروش یک شرکت خصوصی کار می‌کرد و سرش به زندگی خودش بود. پسر من اصلا نه خبرنگار است نه در سیاست کاری دارد، فقط سرش به کار خودش بود و خانواده‌اش و من که مریضم."
"بیخودی او را برده‌اند زندان، بچه من هیچ کاری نکرده حتی با برادرش هم حرف نمی‌زد. خودش هم که زنگ زده بود می‌گفت بیخودی مرا آورده‌اند زندان. ما فکر می کنیم به خاطر هوشنگ او را گرفته اند. هوشنگ فرق می‌کند با این بچه من. هوشنگ خبرنگار است، اما داوود نه. چرا بیخود او را نگه داشته اند؟ چرا اصلا زندان برده اند؟ چون برادرش سیاسی است؟ خبرنگار است؟ گناه او چیست؟"
پدر داوود و هوشنگ اسدی گفته است که پسرش از او پرستاری می‌کرده و حال با محکومیت داوود اسدی، کسی نیست که او را بیرون ببرد و یا داروهایش را تهیه کند.
داوود اسدی این هفته به همراه آفرین چیت ساز، احسان مازندرانی و سامان صفرزایی، روزنامه‌نگارانی که متهم شده‌اند عامل "نفوذ" بوده‌اند، به حبس محکوم شده است.
این افراد از اواسط آبانماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برند.
پدر داوود اسدی گفته است: "داوود هیچ کاری نکرده. با هوشنگ مشکل دارند؟ بروند او را بگیرند این را چرا گرفته‌اند؟ خدا را خوش نمی آید. داوود هم زنگ زده بود و گفت من کاری نکرده ام و هر چه می گویند دروغ است."
هوشنگ اسدی، برادر داوود اسدی، از گردانندگان سایت روزآنلاین بود. مقام‌های ایرانی وبسایت روزآنلاین را یکی از رسانه‌های "برانداز و عامل جنگ نرم" می‌دانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar