onsdag 27 april 2016

انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از آمریکا: ایران‌هراسی می‌کنند تا با ایران معامله نشود

انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از آمریکا: ایران‌هراسی می‌کنند تا با ایران معامله نشود

  • 4 ساعت پیش
آیت الله خامنه ایکپی رایت تصویرkhamenei.ir
Image captionرهبر ایران در سخنرانی خود در حضور کارگران، گفته "فروش و مصرف کالای خارجی باید به‌عنوان یک ضد ارزش تلقی شود مگر آنجا که مشابهش نیست"
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از "ایران هراسی" دولت آمریکا انتقاد کرده و گفته است که "مسئول آمریکایی می‌گوید شاکله‌ تحریم حفظ شده تا سرمایه‌گذار خارجی بترسد و نیاید."
آیت الله خامنه ای امروز ۸ اردیبهشت (۲۷ آوریل) در یک سخنرانی در تهران در جمع شماری از کارگران، در اشاره به توافق اتمی ایران و گروه ۱+۵ گفته "آمریکا اخلال و خدعه می‌کند و بعد گلایه می‌کنند که چرا ما بدبینیم".
آقای خامنه ای با اشاره به رفتار دولت آمریکا گفته: "روی کاغذ می‌نویسند بانک‌ها با ایران معامله کنند، اما در عمل جوری ایران‌هراسی می‌کنند تا با ایران معامله نشود".
مقام های ایرانی اخیرا گفته‌اند که بانک های عمده به دلیل نگرانی در برابر تحریم احتمالی آمریکا، در همکاری با ایران تعلل می کنند.
+ بیشتر بخوانید: آیا توافق اتمی در مسیر شکست است؟
ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران اخیرا با وزیر خزانه داری آمریکا ملاقات کرده و گفته بود که سهم ایران از دارایی‌های بلوکه شده‌اش پس از اجرای توافق هسته‌ای موسوم به برجام "تقریبا هیچ" بوده است.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته در دو نوبت با جان کری همتای آمریکایی خود بر سر این موضوع گفت و گو کرد.
آقای کری پیش از شروع آخرین دیداری که با وزیر امور خارجه ایران در نیویورک داشته، گفته "آمریکا مانع معاملات مالی و اقتصادی بانک‌های جهانی با ایران که پس از رفع تحریم‌های هسته‌ای مجاز شده است، نخواهد شد".
به گفته وزیر خارجه آمریکا "چنانچه بانک‌ها و موسسات ملی بین‌المللی پس از برداشته شدن تحریم‌ها ابهامی برای آغاز روابط پولی و تجاری با ایران دارند، می‌توانند با مراجعه به دولت آمریکا مشورت دریافت کنند".
وزارت امور خارجه ایران پیش از دیدار آقای ظریف و آقای کری در گزارشی به مجلس از عملکرد طرف آمریکایی انتقاد کرده 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar