söndag 6 december 2015

جشن‌های میلاد مسیح در بیت‌الحم آغاز شد

جشن‌های میلاد مسیح در بیت‌الحم آغاز شد

صدها نفر از فلسطینیان و گروههای مسیحی، در مراسم آغاز جشن‌های کریسمس در در مقابل کلیسای بیت‌الحم، شرکت کردند.
به گزارش «محبت نیوز»  هر ساله اوایل ماه دسامبر، ماه جاری میلادی، در کلیسای شهر بیت‌الحم درختی به ارتفاع ۱۵ متر، چراغانی می‌شود و آغاز نورافشانی آن به معنای آغاز جشن‌های میلاد مسیح است.
در این جشن‌ها هزاران زائر شرکت می‌کنند.
کلیسای مهد (به انگلیسی: Church of the Nativity) (به عربی: کنیسه المهد) نام یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است که در نزد مسلمانان نیز گرامی شمرده می شود . این مکان که در بخش قدیمی شهر بیت‌لحم قرار گرفته است. به باور مسیحیان، این کلیسا، زادگاه دقیق عیسی مسیح بوده است.
محوطه کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو و همچنین در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار دارد.
کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند. برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (ناحیه تاریخی فلسطین) و دیگر مکانها، به سبب پیروی از گاهشماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز ۷ ژانویه برپا می‌دارند. اعضای کلیسای ارامنه طبق سنت منحصر به فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را همزمان در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرند.
به گزارش رویترز،، جشن کریسمس امسال در حالی آغاز شده است که خشونت روزافزون میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در جریان است.
در خشونت‌های دو ماه گذشته دست کم ۱۹ اسرائیلی و یک آمریکایی و نیز ۱۰۲ فلسطینی کشته شده‌اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar