Exmouth-Christmas-Day-Swim-2015-2
تقاطع: صبح روز شنبه (۲۵ دسامبر-۴ دی)، در یک سنت سالانه، بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر بریتانیا به ساحل “اکسماوث” در شهرستان “دِوِن” واقع در جنوب شرقی این کشور رفتند تا در شنای روز کریسمس شرکت کنند.
شنای دسته‌جمعی کریسمس، در بیش از ۸۰ ساحل در سراسر انگلستان در روز کریسمس یا روز باکسینگ (نام روز بعد از کریسمس در بریتانیا، استرالیا و کانادا) برگزار می‌شود؛ با این وجود، شنای ساحل “اکسماوث” یک رویداد نمادین برای این روز به شمار می‌رود و به ویژه در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است.
بر اساس یک رسم سنتی، شرکت‌کنندگان در این برنامه نباید “وِت‌-سوئیت” (لباس شنای مخصوص آب سرد) بپوشند و می‌بایست سرمای آب را با بدن‌شان حس کنند. هرچند که در روز کریسمس امسال، بریتانیا هم‌چون بخش‌های دیگری از اروپا و امریکا از گرمای کم‌سابقه‌ای در این فصل سال برخوردار بود و دمای هوا در “اکسماوث” به ۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسید. این گرما باعث شد تا دمای آب نیز نسبت به سال قبل ۳ تا ۴ درجه گرم‌تر باشد.
علاوه بر بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده، چندین هزار نفر نیز در یک روز بارانی با حضور در محل، شیرجه زدن دسته‌جمعی شرکت‌کنندگان را تماشا می‌کنند.
تصاویری از شنای روز کریسمس “اکسماوث” را که در وب‌سایت این رویداد منتشر شده، در ادامه ببینید.