lördag 26 december 2015

جشن کریسمس در کشورهای اسلامی؛ تأکید بر ایمان مسیحی

جشن کریسمس در کشورهای اسلامی؛ تأکید بر ایمان مسیحی

در آستانه کریسمس هزاران تصویر از برگزاری مراسم کریسمس، سالروز تولد عیسی مسیح در فضای مجازی منتشر شده است. اما نکته جالب انتشار تصاویر برگزاری جشن کریسمس در کشورهای اسلامی است.
به گزارش «محبت نیوز»، جمهوری اسلامی ایران ، عربستان ، سوریه … کشورهایی هستند  که در آنجا مسیحیان تحت شدیدترین پیگردها قرار دارند. برگزاری جشن کریسمس را می توان تأکیدی بر ایمان مسیحی خواند، انتشار تصویری از درخت کریسمس در عربستان سعودی جایی که ترک اسلام و گرویدن به آیینی دیگر مجازات مرگ را در پی دارد به راستی شگفت انگیز است.
در اقلیم کردستان عراق نیز مسیحیان جان بدربرده از ستم دژخیمان “دولت اسلامی” جشن میلاد مسیح را گرامی می دارند. در شهر اربیل واقع در شمال عراق، اقلیم کردستان، برخی از مراکز خرید حال و هوای کریسمس پیدا کرده اند.
صدها عکس و تصویر ارسال شده از ایران، پاکستان و برونئی که در آن ایمانداران میلاد مسیح را گرامی می دارند. مقامات مذهبی این کشورها بارها مخالفت خود را با برگزاری این جشن ها اعلام کرده بودند.
خانم دفتری از نشریه ایندیپندنت می گوید دیدن این تصاویر دلگرمیست، این عکس ها نشانگر ایستادگی ایمانداران در برابر سرکوب است. خانم دفتری امیدوار است جهان نسبت به سرکوب و پیگرد مسیحیان بیدار شود. دفتری در ادامه می گوید این روح واقعی انسان است که زندگی حقیقی را می جوید و با وجود مخاطرات به زندگی ادامه می دهد. جهان باید این داستان های شیرین را بشنود.
بنیاد (ACN)، یک بنیاد کاتولیک انگلیسی که مسئول رسیدگی به امور کلیساهای تحت ستم است در گزارش خود می گوید در دهه های آینده دیگر مسیحی در عراق، سوریه و نیجریه وجود نخواهد داشت. اسلامگرایان با یک برنامه ریزی دقیق مشغول پاکسازی مسیحیان هستند.
جان پونتیفکس از روزنامه نگاران فعال در عرصه وضعیت مسیحیان می گوید پیش از گروه های تندروی اسلامی نیز رژیم های خودکامه و حکومت های کمونیستی مسیحیان را تحت ستم و آزار قرار می دادند. به گفته وی دشمنی با مسیحیان در این سیستم های خودکامه همواره وجود داشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar