The-Girl-House
تقاطع: تهیه‌کننده‌ی فیلم سینمایی “خانه دختر” می‌گوید این فیلم با دستور علی جنتی، “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی” توقیف شده اجازه اکران ندارد.
 
محمد شایسته با اشاره به اکران “خانه دختر” در جشنواره سال گذشته فیلم “فجر” به خبرگزاری “ایلنا” گفته: «ما بعد از جشنواره به درخواست وزارت ارشاد در ۴ مرحله اصلاحات مورد نظر وزارت ارشاد را انجام دادیم اما باز هم این وزارتخانه اجازه اکران فیلم را نداده است.»
 
آقای شایسته با بیان این‌که فیلم ۴ بار پروانه نمایش گرفته تاکید می‌کند که “خانه دختر” با دستور مستقیم علی جنتی توقیف شده است.
 
او اضافه کرده که «در ۱۰ روز آینده یک نشست مطبوعاتی با حضور اهالی رسانه برگزار می‌کند و در آن درباره وضعیت فیلم و اتفاقاتی که برای آن رخ داده، مفصل صحبت خواهد کرد».
 
فیلم سینمایی “خانه دختر” به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و با بازی حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، بابک کریمی و نسیم ادبی بر اساس فیلم‌نامه‌ای از پرویز شهبازی ساخته شده و به موضوع حساسیت‌زای بکارت دختران در ایران می‌پردازد.
 
سال گذشته و به دنبال اکران “خانه دختر” در جشنواره دولتی “فیلم فجر”، مرتضی آقاتهرانی، نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رسانه‌ها گفته بود که درباره‌ی این فیلم به علی جنتی، وزیر ارشاد، و حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی، “تذکر” داده است.
 
دبیرکل “جبهه پایداری” اضافه کرده بود: «آن‌ها نیز این فیلم را نپسندیده‌اند و گفتند که برای جمعی محدود به نمایش درآمده است و مجوز اکران عمومی آن صادر نخواهد شد.»
 
گفتنی است در دو سال و نیم گذشته، “وزارت ارشاد” دولت روحانی تحت تاثیر فشارهای بیرونی، از اکران چندین فیلم دارای پروانه‌ی نمایش جلوگیری کرده‌ است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فیلم‌های “خانه پدری”، “عصبانی نیستم”، “آشغال‌های دوست‌داشتنی”، “گزارش یک جشن”، “پاداش”، “خیابان‌های آرام”، و “صد سال به این سال‌ها” اشاره کرد.