tisdag 29 december 2015

آیت الله خامنه ای: دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم

آیت الله خامنه ای: دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم

  • 4 ساعت پیش
Image copyrightkhamenei.ir
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در یک سخنرانی در تهران خطاب به "علما و روشنفکران جهان اسلام" خواستار "برپایی تمدن نوین اسلامی" شد و گفت: "من دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم."
آیت الله خامنه ای، این سخنان را هشتم دی (۲۹ دسامبر) و در بین جمعی از مدیران دولتی و مقام های نظامی ایران، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بیان کرد که به مناسبت سالروز تولد پیامبر اسلام در تهران به سر می برند.
رهبر ایران در سخنرانی خود خواستار آن شد که "مسلمانان با همت خود تمدن نوین اسلامی را برپا کنند". او گفت: "این خطاب به علما و روشنفکران جهان اسلام است که غرب را قبله‌ خود نمی‌دانند. من دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم."
آقای خامنه ای افزود: "امروز هدف دشمنان ایجاد جنگ داخلی بین مسلمانان است و متأسفانه تا حدودی موفق شدند و کشورها را یکی پس از دیگری ویران می‌کنند... سوریه، یمن و لیبی را ویران می‌کنند... در بحرین مسلمانان را زیر فشار قرار می‌دهند.. در نیجریه چرا برای آن شیخ مصلح تقریبی مؤمن این‌جور فاجعه‌آفرینی می‌کنند... چرا دنیای اسلام ساکت می‌ماند؟"
اشاره رهبر ایران به درگیری اخیر ارتش و شیعیان در شمال نیجریه است.
Image copyrightkhamenei.ir
Image captionشماری از مقام های نظامی و مدیران دولتی ایران در سخنرانی امروز رهبر جمهوری اسلامی حضور داشتند
آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت: "از هنگامی که موضوع شیعه و سنی در ادبیات مقامات و سیاستمداران آمریکایی مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زیرا مشخص بود آنها به دنبال یک توطئه جدید و خطرناک تر از قبل هستند."
رهبر ایران از گفته های جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا انتقاد کرد و گفت: "اظهارات رئیس جمهور قبلی آمریکا بعد از ماجرای یازده سپتامبر که سخن از جنگ صلیبی بر زبان آورد، در واقع نشان دهنده جنگ دنیای استکبار با اسلام است". او باراک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا را هم مورد انتقاد قرار داد و افزود: "مسئولان فعلی آمریکا می‌گویند که با اسلام موافقیم، با فلان فرقه مخالفیم، اینها نفاق دارند و دروغ می‌گویند."
پیش از آقای خامنه ای، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم در این جمع سخنرانی کرد و گفت: "اگر کشورهای بزرگ اسلامی در کنار یکدیگر به فکر مسائل عامه مسلمین بودند، به راحتی مشکلات منطقه حل و فصل می شد."
او بدون نام بردن از عربستان سعودی افزود: "کشوری که بیشترین نقش را در کاهش قیمت نفت داشت، اکنون بودجه سال آینده خود را با کسری ۱۰۰ میلیارد دلاری بسته که این نشان می دهد، کسی که چاه برای دیگران می کند اول خود در آن خواهد افتاد." (بیشتر بخوانید)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar