söndag 6 december 2015

ایرانی مسیحی؛ قربانی زن تروریست روبنده پوش


زن ایرانی مسیحی؛ قربانی زن تروریست روبنده پوش

این زن قربانی ایرانی، مادر سه فرزند بود و در سن ۱۸ سالگی در پی وقوع انقلاب اسلامی در ایران، برای «گریز از بدرفتاری با مسیحیان» به آمریکا مهاجرت کرده بود.
به گزارش «محبت نیوز» یک زن ۴۶ ساله ایرانی‌تبار جزو قربانیان زن تروریست رو بنده پوشی است که همراه همسرش میهمانان یک جشن سالگرد را در کالیفرنیا به گلوله بستند و ۱۴ بیگناه رابه قتل رساندند.
صبح روز شنبه داعش مسئولیت این حملۀ را برعهده گرفت. یک پایگاه خبری وابسته به داعش اعلام کرد: “دو عنصر مسلح وابسته به این گروه تروریستی حمله چهارشنبه کالیفرنیا در آمریکا که ۱۴ کشته برجای گذاشت را اجرا کردند.”
 به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، زن قربانی ایرانی تبار بِنِتا بِتبَدل، نام داشت. او مادر سه فرزند بود و در سن ۱۸ سالگی در پی وقوع انقلاب اسلامی در ایران، برای «گریز از بدرفتاری با مسیحیان» به آمریکا مهاجرت کرده بود.
این قربانی ۴۶ ساله حادثه تیراندازی روز چهارشنبه در مرکز نگهداری معلولان سان برناردینو، در سال ۱۹۹۷ میلادی ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند ۱۰، ۱۲ و ۱۵ ساله است.
بنتا پس از فارغ التحصیلی از رشته شیمی از دانشگاه پولی پومونای کالیفرنیا در اداره بهداشت شهر سن برناردینو مشغول به کار شده بوده است.
آرلن وردیو همسر او که یک افسر پلیس است، به روزنامه “دیلی بریز” گفت، او و بنتا صبح چهارشنبه از طریق تلفن با یکدیگر در تماس بودند، و بنت به او گفت که از بانک پول گرفته و قصد دارد برای کریسمس خرید کند.
خانواده بنتا بت بادال در بیانیه‌ای گفته‌اند، او قرار بود روز چهارشنبه در یک گردهمایی سالانه به مناسبت فرا رسیدن کریسمس سخنرانی کند و از این بابت بسیار خوشحال بود.
به گفته آنها “طنز تلخ روزگار است که زندگی او، به واسطه آنچه که به نظر می‌رسد همان افراطگرایی باشد که سالها پیش او از آن گریخت، گرفته شد.”
– مهاجرت مسیحیان ایران
فشار بر اقلیت‌های مذهبی، که حتی در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به رسمیت شناخته شده‌اند، از همان زمان پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ آغاز شد و با گذشت دهها سال، به مهاجرت گسترده مسیحیان ایران انجامید.
اصول ۱۳ و ۱۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مسیحیت را به همراه ادیان زرتشتی و یهودی، به عنوان اقلیت‌های دینی رسمی کشور ایران شناخته و پیروان این ادیان را در حدود قانون در اجرای احوال شخصی و مراسم مذهبی، آزاد گذاشته است.
اگر چه براساس قوانین فوق، شهروندان مسیحی در ایران مانند سایر هموطنان‌شان از حقوق اجتماعی برخوردارند و شهروند درجه یک شناخته می‌شوند، ولی خروج بی‌شمار مسیحیان از کشور که از‌‌ همان سال‌های ابتدایی تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است . با گذشت بیش از ۳۶ سال از حکومت جمهوری اسلامی  بسیاری از مشکلات موجب عدم امنیت و آسایش شهروندان مسیحیی بویژه ارامنه و آشوریان در ایران شده که آنها را مجبور به مهاجرت اجباری از کشور کرده است.
پس از انقلاب اسلامی فشارها بر روی اقلیت‌های دینی افزایش یافته و آنها از حضور در بسیاری از مناصب و موقعیت‌های سیاسی و نظامی منع شده و برای بخش فراوانی از فعالیت‌ها و مراسم مذهبی‌شان محدودیت‌های جدی ایجاد شده است. از اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی اما بر سرعت مهاجرت ارامنه و آشوریان از ایران به شدت افزوده شد و این موضوع سبب شد تا در عرض یکی دو دهه جمعیت این اقلیت در ایران نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داشته باشد،
– حادثه کالیفرنیا
سید رضوان فاروق، بازرس مسئول رسیدگی به رستوران‌ها در سازمان بهداشت بخش سن برناردینو، و همسرش تشفین مالک روز چهارشنبه به یک جشن تعطیلات که همکاران رضوان فاروق در آن حضور داشتند، حمله کردند.
طبق این گزارش‌ها، رضوان فاروق در این جشن حضور داشت، اما خارج شد و همراه همسرش در حالیکه هر دو مسلح بودند به جشن برگشتند و حاضران را به رگبار بستند. به گفته پلیس، این دو نفر ۷۵ گلوله به سمت حاضران شلیک کردند.
زن تروریست تشفین مالک نام داشت و تا پنج سال پیش که به پاکستان بازگشت در عربستان زندگی می کرد. او در سال ۲۰۱۴ از طریق اینترنت با رضوان فاروق آشنا و با ویزای نامزدی وارد آمریکا شد.
به گزارش «رویترز» تشفین مالک روبند ه می پوشید و در آمریکا رانندگی نمی کرد.
پلیس فدرال آمریکا، اف بی‌آی، جمعه چهارم دسامبر اعلام کرد که تیراندازی چهارشنبه گذشته در کالیفرنیا که ۱۴ کشته برجای گذاشت را یک «اقدام تروریستی» می‌داند.
دیوید بوویچ، دستیار مدیر پلیس فدرال در ایالت کالیفرنیا گفت:” براساس اطلاعات و شواهدی که ما در اختیار داریم، در حال تحقیق درباره این اقدام اقدام تروریستی هستیم.
به گزارش سی ان ان،‌ لحظاتی پس از حمله چهارشنبه تشفین مالک در پیامی در فیس بوک با ابوبکر البغدادی رهبر گروه حکومت اسلامی(داعش) اعلام بیعت کرد. اما فیس بوک این پیام را لحظاتی بعد حذف کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوک

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar