fredag 4 december 2015

مهاجم زن تیراندازی کالیفرنیا 'به داعش اعلام وفاداری کرده بود'

مهاجم زن تیراندازی کالیفرنیا 'به داعش اعلام وفاداری کرده بود'

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویرایماژ
Image captionتیراندازی روز چهارشنبه دوم دسامبر در سن‌برناردینوی کالیفرنیا رخ داد
مقام‌های آمریکایی به بی‌بی‌سی گفته‌اند زنی که در تیراندازی اخیر کالیفرنیا نقش داشت، پبشتر با انتشار ویدیویی در فیس‌بوک به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اعلام وفاداری کرده بود.
با وجود این، هنوز مدرکی مبنی بر این که تشفین مالک و همسرش، سید رضوان فاروق، دو مظنون اصلی تیراندازی، از داعش دستور این حمله را گرفته‌اند، وجود ندارد.
در این تیراندازی در یک مجتمع بهزیستی در سن برناردینوی کالیفرنیا، ۱۴ نفر کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند. دو مهاجم هم در تیراندازی پلیس کشته شدند.
یک مقام پلیس فدرال آمریکا که خواسته نامش فاش نشود به نیویورک تایمز گفت که در این مرحله از تحقیقات "ما معتقدیم آنها بیش از آنکه دستور حمله را گرفته باشند، از این گروه (داعش) الهام گرفته‌اند".
به گزارش رسانه‌های آمریکایی ویدیوی اعلام وفاداری تشفین مالک به ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، از فیس‌بوک حذف شده و مشخص نیست که ماموران چه زمانی به این ویدیو دست پیدا کرده‌اند.
پلیس دیروز پنج‌شنبه ۳ دسامبر اعلام کرد که در منزل دو مظنون اصلی مقدار زیادی سلاح، از جمله تجهیزات ساخت بمب، اسلحه و هزاران فشنگ پیدا کرده است.
پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که ممکن است این حمله "مرتبط به فعالیت‌های تروریستی" بوده باشد، اما تاکید کرد که هنوز این مسئله مشخص نشده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar