تنها تصویر منتشرشده از سید رضوان فاروق در رسانه‌های امریکایی که زمان ثبت آن نیز نامشخص است.
تنها تصویر منتشرشده از سید رضوان فاروق در رسانه‌های امریکایی که زمان ثبت آن نیز نامشخص است.
تقاطع: حدود ۱۲ ساعت بعد از تیراندازی مرگ‌بار به سوی شرکت‌کنندگان در مهمانی سالانه‌ی یک مرکز خدمات اجتماعی در شهر “سن‌برناردینو” واقع در ایالت کالیفرنیا امریکا، رییس پلیس این شهر، هویت دو تن از حمله‌کنندگان را یک مرد ۲۸ ساله به نام “سید رضوان فاروق” و یک زن ۲۷ ساله به نام “تشفین مالک” اعلام کرد.
این دو نفر به همراه فرد سومی که هنوز هویتش فاش نشده، پیش از ظهر چهارشنبه (۲ دسامبر-۱۱ آذر) وارد مهمانی پایان سال مرکز “اینلند ریسورس سنتر” شدند و به سوی حاضران تیراندازی کردند که در اثر آن، ۱۴ نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند.
مهاجمان که با یک خودروی اس.یو.وی سیاه‌رنگ محل را ترک کرده بودند، چهار ساعت بعد توسط پلیس شناسایی شدند که بعد از درگیری مسلحانه با نیروهای پلیس، دو نفر از آن‌ها -یک مرد و یک زن- کشته شدند و نفر سوم نیز در حال فرار از صحنه‌ی درگیری، بازداشت شد.
آن‌گونه که “جِرد بِرگون”، رییس پلیس “سن‌برناردینو” ساعتی قبل در جمع خبرنگاران گفت، “تشفین مالک” و “سید رضوان فاروق” احتمالا زن و شوهر بوده‌اند. “فاروق” متولد امریکا بوده و در پنج سال گذشته به عنوان ناظر بهداشت برای شهرداری کار می‌کرده است. او قبل از تیراندازی، هم‌چون سال قبل، در مهمانی “اینلند ریسورس سنتر” حضور داشت اما دیده شده که با “عصبانیت” مهمانی را ترک می‌کرده است.
آقای “برگون” با تاکید بر این‌که هنوز انگیزه‌ی این تیراندازی مشخص نیست، خاطرنشان کرده که پلیس تروریستی بودن آن را رد نکرده است.
وی اضافه کرده که هر دو مظنونِ کشته‌شده، به تفنگ و سلاح نیمه‌اتوماتیک مسلح بودند و نوع مجهز بودن آن‌ها به سلاح، نشان می‌دهد که احتمالا نوعی برنامه‌ریزی قبلی برای این حمله وجود داشته است.
در همین حال، “فرحان خان”، شوهر خواهر “فاروق” در یک نشست خبری که توسط “شورای روابط اسلامی امریکایی” برگزار شد، گفته که خانواده‌اش از این اتفاق در شوک به سر می‌برند و نمی‌دانند انگیزه‌ی او برای این اقدام چه بوده است.
آقای “خان” ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده‌های قربانیان این حمله، افزود که در یک هفته‌ی گذشته از برادر همسرش بی‌خبر بوده است.
پدر “فاروق” نیز در گفتگو با “نیویورک‌دیلی‌نیوز”، فرزندش را یک مسلمان بسیار مذهبی توصیف کرده که زندگی‌اش، کار و عبادت بود.
در این میان، “ماریا گتیرز”، یک همسایه‌ی قدیمی خانواده‌ی “فاروق” در “ریورساید” به همین روزنامه گفته که او از حدود دو سال قبل، «مذهبی‌تر» شد به طوری که ریش‌هایش را بلند کرد و لباس‌های مذهبی پوشید.
خانم گتیرز در عین حال اضافه کرده که وی فردی آرام و مودب بود که به همراه برادرش از صبح تا شب در گاراژ خانه، کار تعمیرات ماشین انجام می‌داد.
سان برناردینو، تیراندازی-1
2015 دسامبر 2 - سان برناردینو، کالیفرنیا، ایالات متحده - زن و شوهر پذیرای زیر یک تیراندازی که حداقل 14 نفر و زخمی در مرکز دیگر منطقه ای داخلی، تسهیلات برای افراد معلول را کشته است.  (اعتبار تصویر: © دیوید بومن / اورنج کانتی ثبت نام از طریق ZUMA سیم)