پنجشنبه ۰۸-۱۲-۱۳۹۸
شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا بعد از سال ۲۰۱۵ برای چند سال پیاپی رو به کاهش بود، اما از سال ۲۰۱۹ این درخواست‌ها دوباره سیر صعودی گرفته است.
«محبت نیوز»- دفتر حمایت از امور پناهندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین در بریتانیا، نروژ و سویس بیش از ۷۱۴ هزار نفر تقاضای حفاظت کرده اند. این رقم ۱۳ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۸ نشان می دهد.
به نقل از دویچه وله، دفتر حمایت از امور پناهندگان اتحادیه اروپا گفته است: «این افزایش عمدتن به دلیل شمار فزاینده درخواست های شهروندان چندین کشور امریکای لاتین است که نیاز به دریافت ویزا ندارند.»
بیشترین افزایش در شمار تقاضاهای پناهندگی شهروندان ونزوئلا به میان آمده است. در سال گذشته ۴۵ هزار شهروند این کشور امریکای جنوبی در اروپا درخواست پناهندگی داده اند که در مقایسه با سال قبلی اش دو برابر شده است.
اما اکثریت کسانی که درخواست پناهندگی داده اند، مانند گذشته سوریه ای ها هستند. رقم درخواست اتباع این کشور بحران زده ۷۲ هزار نفر بوده است.
به نقل از دفتر حمایت از امور پناهندگان اتحادیه اروپا، بالاترین میزان قبولی را پناهجویان سوریه ای با ۸۵ درصد، یمنی ها با ۸۲ درصد و پناهجویان اریتریره ای با ۸۱ درصد داشته اند.
اما به اتباع کشورهایی که برای وارد شدن به اتحادیه اروپا نیاز به ویزا ندارند، به ندرت پناهندگی داده می شود. بر اساس گزارش اداره حمایت از امور پناهندگان اتحادیه اروپا تنها پنج درصد از پناهجویان ونزوئلایی نیازمند حفاظت شناخته شده اند.