یکشنبه ۰۴-۱۲-۱۳۹۸
شیوع ویروس کرونا در ایران فعالیت‌های روزمره اداری و سازمانی کشور را مختل کرده و بعید نیست بر زمان برگزاری دادگاه‌ها تاثیرگذار باشد.
«محبت نیوز»- شیوع ویروس کرونا در ایران فعالیت‌های روزمره اداری و سازمانی را مختل کرده و بعید نیست بر زمان برگزاری دادگاه‌ها تاثیرگذار باشد.
طبق اعلام قبلی دادگاه تجدید نظر مربوط به پرونده کشیش ویکتور بت تمرز و همسرش شامیرام عیسوی و سه نوکیش مسیحی قرار است ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ (۵ اسفند ۱۳۹۸) برگزار شود، اما این احتمال که برگزاری این دادگاه به تعویق بیفتد کم نیست.
پرونده کشیش آشوری ویکتور بِت تمرز، امین افشار نادری و کاویان فلاح محمدی، پرونده شامیرام عیسوی و پرونده هادی عسگری در دادگاه انقلاب برگزار می‌شود و قرار است قاضی حکم نهایی آنها را صادر کند.
این شهروندان مسیحی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» و «توهین به مقدسات» در دادگاه بدوی که تیرماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد در مجموع به ۴۵ سال حبس و هر کدام به دو سال ممنوع‌‌‎الخروجی محکوم شدند.
هادی عسگری و امین افشار نادری پنجم شهریورماه سال ۹۵ به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام عضویت در کلیسای خانگی بازداشت شدند.
هادی عسگری پس از ۱۹ ماه حبس روز ۲۲ فروردین با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از اوین آزاد شد. امین افشار نادری نیز در مردادماه ۹۶ پس از تودیع وثیقه آزاد گشت.
عسگری به ۱۰ سال حبس تعزیری و امین افشارنادری به ۱۵ سال حبس محکوم شده‌‎اند.
خانم «شامیرام عیسوی» همسر کشیش ویکتور بِت تًمرز نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل و اداره کلیساهای خانگی، شرکت در سمینارهای مسیحی در خارج از کشور و همچنین آموزش رهبران مسیحی در ایران جهت جاسوسی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
کشیش ویکتور بت تمرز و همسر او شامیرام عیسوی دو تن از چهره ‎های سرشناس و معتمد کلیسانی پنطیکاستی آشوری شهرآرا بودند و پیش از بسته شدن این کلیسا در فرودین ۱۳۸۸ (۳۱ مارس ۲۰۰۹) در آن فعالیت داشتند، اما با فشار نهادهای امنیتی و مداخله یوناتن بت‌کلیا، نماینده (سابق) آشوری مجلس شورای اسلامی، کشیش بت تمرز از رهبری این کلیسا برکنار شد و جلسات این کلیسا که به زبان فارسی ارائه می‎‌شد نیز پایان یافت.
تعداد جانباختگان و مبتلایان به کُرونا در ایران رو به افزایش است و امکانات درمانی و بهداشتی کافی برای مقابله با گسترش آن وجود ندارد.
ایران دومین کشوری است که بعد از چین بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کُرونا در آن گزارش شده است.