fredag 7 februari 2020

اشاره ترامپ به دستگیری «ماری» نوکیش مسیحی در ایران

اشاره ترامپ به دستگیری «ماری» نوکیش مسیحی در ایران

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان مراسم صبحانه دعای ملیصدای آمریکا :دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان «مراسم صبحانه دعای ملی» و در سخنرانی خود به دستگیری ماری، نوکیش مسیحی در ایران و به زندان انداختن او اشاره کرد.

پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه ۱۷ بهمن و در جریان سخنرانی خود با اشاره به موارد سرکوب آزادی‌های دینی در جهان گفت: چند هفته پیش خانمی با نام «ماری» در ایران به خاطر گرایش به مسیحیت و هم‌رسانی انجیل با دیگران، بازداشت شد و به زندان افتاد.

اشاره پرزیدنت ترامپ به ماری محمدی ۲۱ ساله است که پیش از گرایش به مسیحیت فاطمه محمدی نام داشت و از محل دقیق بازداشت او خبری منتشر نشده است.

ماری محمدی یک سال پیش هم به اتهام‌هایی چون «عضویت در گروه‌های تبشیری» و «فعالیت مسیحیت» در ایران به دادگاه رفته و به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود همچنین به سرکوب‌ها در ونزوئلا اشاره کرده و گفت: در ونزوئلا، مادوروی دیکتاتور رهبران کلیساها را دستگیر کرده است. پرزیدنت ترامپ افزود: در آمریکا ما مکان‌های مذهبی را خراب نمی‌کنیم و پیروان دینی را آزار نمی‌دهیم.

پرزیدنت ترامپ در سخنرانی خود از خدمات مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده و سام براون‌بک، سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی تقدیر کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar