سه شنبه ۲۹-۱۱-۱۳۹۸
در این گزارش از تداوم بازداشت فعالان حقوق بشر، تبعیض علیه زنان، فشار بر اقلیت‌های دینی، اعمال شکنجه در زندان، اعدام کودکان در ایران به عنوان نمونه‌های مهم نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی یاد شده است.
«محبت نیوز»- سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر گفت که مقامات جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۹ «حق آزادی بیان، تشکل و تجمع» مردم ایران را «به شدت » سرکوب کردند.
در این گزارش آمده است که بیش از ۲۰۰ مدافع حقوق بشر در ایران به شکل خودسرانه در بازداشت نگه داشته شده‌اند و در بسیاری موارد این افراد به تحمل حبس و شلاق محکوم شده‌اند.
سرکوب مدافعان حقوق زنانی که علیه قوانین حجاب اجباری مبارزه و کارزار می‌کنند نیز از جمله موضوعاتی است که عنوان شده در این سال مسئولان و مقامات آن را تشدید کردند.
در این گزارش همچنین به «اقلیت‌های اتنیکی و مذهبی با تبعیض نهادینه مواجه بودند. اقلیت‌های اتنیکی، از جمله عرب‌های اهوازی، ترک‌های آذربایجانی، بلوچ‌ها، کردها و ترکمن‌ها» اشاره شده و آمده است که این اقلیت‌ها با تبعیض‌های نهادینه‌ای مواجه بودند که برخورداری آنان از تحصیلات، مشاغل و مسکن مناسب را محدود می‌کند.