دوشنبه ۲۱-۱۱-۱۳۹۸
یونان در نظر دارد برای پناهجویانی که مستحق پناهندگی شناخته می شوند فقط برای مدت سه سال پناهندگی موقت اعطا کند.
«محبت نیوز»- یونان می خواهد برای پناهجویان فقط برای مدت سه سال پناهندگی اعطا کند. نوتیس میتاراچی، وزیر مهاجرت یونان روز یک شنبه۲۰ بهمن به روزنامه “To Vima” گفته است پناهندگی دائمی وجود نخواهد داشت. او گفته است در صورت تغییر شرایط در کشورهای مبدا مهاجران، پناهندگی آنها نمی تواند تمدید شود.
به نقل از دویچه وله، دولت جدید محافظه کار نخست وزیر کیریاکس میتسوتاکیس روند رسیدگی به پروسه پناهندگی و اقامت پناهجویان را باز هم شدت بخشیده است.
میتاراچی در مورد این اقدام حکومت یونان گفت: «ادغام گروه های مختلف مردمی در جامعه دشوار است.» او گفته است که کشورش از آغاز بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ برای حدود ۴۰۰۰۰ نفر پناهندگی اعطا کرده است. ۸۷۰۰۰ درخواست پناهندگی دیگر هنوز در حال بررسی می باشند.
وزیر مهاجرت یونان گفت که بازگشت دادن آن پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد شده است، ماه آینده در اصلاح سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا مورد بحث قرار می گیرد.
در حال حاضر بیش از ۳۶۰۰۰ متقاضی پناهندگی در کمپ های به شدت پرجمعیت در پنج جزیره دریای اژه به سر می برند. وضعیت در این کمپ ها از سوی سازمان های امدادی غیر انسانی توصیف شده است.