onsdag 19 december 2018

بازداشت دو تن دیگر از نوکیشان مسیحی در اهواز

بازداشت دو تن دیگر از نوکیشان مسیحی در اهواز

خانواده‎های این نوکیشان مسیحی برای پیگیری از وضعیت فرزندان‌شان به ستاد خبری اطلاعات مراجعه کردند اما نه تنها پاسخ روشنی به آن‎ها داده نشد حتی با بدرفتاری و برخورد توهین آمیز روبرو شدند.
فرزاد بهزادی زاده و عبدالله یوسفی شیخ رباط
به گزارش  «محبت نیوز» در روز یکشنبه یازدهم آذرماه ۱۳۹۷ (دوم دسامبر ۲۰۱۸) همزمان با بازداشت نوکیشان مسیحی «شیما» و «شکوفه زنگنه» در اهواز دو شهروند نوکیش مسیحی دیگر نیز با نام‌های «فرزاد بهزادی‎زاده» و «عبداله یوسفی شیخ رباط» بازداشت شدند.
طبق اطلاعات بدست آمده “فرزاد بهزادی‌زاده” در محل کارش در مرکز پشتیبانی بانک تجارت بازداشت شده است. ماموران پس از بازداشت، وی را به منزلش برده‌ و آن‌ مکان را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند. اما شنیده‌ها حاکیست پس از بازرسی مدرک یا شواهدی که بتوان بر علیه وی و اثبات ایمان مسیحی اش باشد پیدا نمی‎کنند.
این گزارش می افزاید چند روز پس از بازداشت نوکیش مسیحی “فرزاد بهزادی‌زاده” وی  از محل بازداشت خود با خواهرش تماس گرفته و از او می‌خواهد در اتاق‌اش در جایی مشخص که قبلن دو جلد کتاب مقدس قرار داده بود را برداشته و به ستاد خبری اداره اطلاعات تحویل دهد.
به نظر می‎رسد بازجوهای این نوکیش مسیحی همانند “شیما” و “شکوفه زنگنه” وی را هم مورد تهدید و ضرب و شتم قرار داده باشند تا محل پنهان کردن کتابهای مقدس را آشکار کند.
دیگر نوکیش مسیحی  “عبداله یوسفی شیخ رباط”  نیز در همان روز ( یکشنبه یازدهم آذرماه ۱۳۹۷ (دوم دسامبر ۲۰۱۸)) بازداشت می‎شود و پس از بازرسی از منزل وی نیز تعدادی کتاب مقدس و سی دی سرودهای پرستشی کشف  و ضمیمه پرونده او به بازداشتگاه منتقل می‎گردد.
گفتنی است هر دو نوکیش مسیحی در زندان شهرستان ملاثانی استان خوزستان در بازداشت بسر می برند.
منابع مطلع به « محبت نیوز » خبر دادند که خانواده‎های این افراد برای پیگیری از وضعیت فرزندان‌شان به ستاد خبری اطلاعات و دیگر سازمان‌های مربوطه مراجعه کردند اما نه تنها پاسخ روشنی به آن‎ها داده نشد، حتی با بدرفتاری و برخورد توهین آمیز روبرو شدند و به خانواده هایشان گفته شده اتهام این افراد «سیاسی» است و باید منتظر باشید تا زمان دادگاه آن‌ها شما را از وضعیتشان مطلع کنیم.
چند ی پیش نیز، رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، از بازداشت تعدادی از شهروندان از جمله شهروندانی با تابعیت کشورهای دیگر، به اتهام «وابستگی به جریان مسیحیت‌ صهیونیستی» خبر داده و با استناد به کتب و سی دی های بشارتیِ ضبط شده از بازداشت شدگان، مدعی شده اند که این افراد در پی «تسخیر ایران» بوده، و «مستنداتی در همین رابطه و همچنین توهین به اسلام، مقدسات و اهل‌بیت شیعه، از جریان مزبور کشف شده است.»
یکی از این رسانه های وابسته به سپاه پاسداران ادعا کرده که «اعضای باند بازداشت شده که غیر از عوامل داخلی، متشکل از اتباع بیگانه هستند، با هدایت مستقیم از سوی رژیم‌ صهیونیستی (اسرائیل)، ضمن تبلیغ و تبشیر مسیحیت در نقاط مختلف ایران، افراد زیادی را نیز به فرقه مسیحیت تبشیری جذب کرده‌ بودند.»
در هفته‎های گذشته ده‌ها تن از شهروندان مسیحی در نقاط مختلف ایران بازداشت شدند. آمار دقیقی از شمار بازداشتی‎ها در دسترس نیست. همچنان که «روزنامه تلگراف» به نقل از منابع مستقل تعداد آن‎ها را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar