söndag 23 december 2018

بی‌خانمانان شهر برلین کریسمس را در هتلی چهار ستاره جشن گرفتند

بی‌خانمانان شهر برلین کریسمس را در هتلی چهار ستاره جشن گرفتند

۳ هزار نفر از بی‌خانمانان شهر برلین دیروز در یک ضیافت بزرگ غازخوری، کریسمس را در هتلی چهار ستاره جشن گرفتند. این ضیافت بزرگ را فرانک زاندر، از خوانندگان سرشناس آلمانی برگزار می‌کند.
«محبت نیوز»- فرانک زاندر بیش از ۲۰ سال است که هر ساله جشن بزرگی ویژه کریسمس برای بی‌خانمانان برلین برگزار می‌کند. بسیاری از این مهمانان بدون ضیافت بزرگ زاندر، توانایی جشن گرفتن در کریسمس را ندارند.
به گزارش امل برلین، دیروز در هتل چهار ستاره اِسترِل فرانک زاندر همراه با خانواده، دوستان و چهره‌های سرشناس دیگر ضیافت بزرگ شامی را همراه با غذای سنتی کریسمس، برنامه‌های تفریحی و هم‌زمان امکانات بهداشتی تدارک دیده بودند. شام مهمانان، طبق رسوم مراسم کریسمس، کباب غاز، کوفته سیب‌زمینی و کلم قرمز است.
هر ساله برخی از افراد مشهور نیز در این جشن به فرانک زاندر می‌پیوندند و در این روز برای بی‌خانمانان برلین روی صحنه می‌روند و شو اجرا می‌کنند یا در برگزاری این مراسم و هزینه‌ها مشارکت می‌کنند. برخی از این چهره‌های سرشناس نیز در این روز به عنوان گارسن به بی‌خانمان خدمت می‌کنند و برای آن‌ها غذا سرو می‌کنند.
برای مهمانان علاوه بر ضیافت شام، موزیک زنده هم تدارک دیده شده بود و وسائلی از قبیل لباس، کیسه خواب و لوازم بهداشتی به مهمانان اهدا می‌شد. در این روز در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ ران غاز، ۸ هزار کوفته سیب‌زمینی، هزار کیلو گرم کلم قرمز و ۸۵۰ لیتر آبجو برای پذیرایی از بی‌خانمانان سرو شد.
از جمله سیاستمداران عالی‌رتبه‌ای که امسال در این ضیافت شرکت کردند و در پذیرایی از بی‌خانمانان سهیم شدند، میشائیل مولر شهردار برلین، فرانسیسکا گیفی وزیر امور خانواده آلمان و دیتمر ویدکه نخست‌وزیر ایالت براندنبورگ که هر سه به حزب سوسیال دموکراسی تعلق دارند، بودند. گرگور گیزی، نماینده پارلمان فدرال آلمان و رهبر سابق حزب چپ‌ها نیز از جمله چهره‌هایی بود که در این جشن به عنوان گارسن به مهمانان خدمت می‌کرد. نهادهای اجتماعی و مذهبی نیز از برگزاری این مهمانی حمایت کردند.
اگرچه آمار دقیقی برای تعداد بی‌خانمانان در برلین وجود ندارد اما تخمین زده می‌شود که بین ۴ تا ۸ هزار نفر به صورت بلند مدت در خیابان‌های پایتخت آلمان زندگی می‌کنند. بی‌خانمانی سال‌هاست که در آلمان و به ویژه پایتخت آن روند رو به رشدی دارد. روزهای کریسمس که برای بخش عظیم جامعه آلمان به خرید کادو، مهمانی و صرف اوقات با اعضای خانواده و دوستان می‌گذرد، برای بخش دیگری از جامعه چیزی غیر از سرما، تنهایی و حسرت نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar