onsdag 19 december 2018

۳ سال حبس به اتهام کفرگویی در فیس بوک برای عضو یک کلیسا

۳ سال حبس به اتهام کفرگویی در فیس بوک برای عضو یک کلیسا

دادگاهی در مصر یک مسیحی را به سه سال حبس به جرم توهین به اسلام محکوم کرده است.
«محبت نیوز»- عبدو عادل، مسیحی۴۳ ساله که در روستایی در دویست کیلومتری قاهره زندگی می کند، به اتهام پست کردن یک متن توهین آمیز درباره اسلام در فیسبوک دستگیر شد. عادل در این پست به مقایسه محمد پیامبر مسلمانان و عیسی مسیح پرداخته بود.
به گزارش w w m، پس از انتشار این مطلب همشهری ها و هم روستایی های وی شکایتی علیه او تنظیم کردند و به پلیس تحویل دادند که بنابر این شکایت عادل ۶ جولای به جرم اهانت به محمد پیامبر اسلام دستگیر شد.
در پی دستگیری عبدو عده زیادی از اسلامگرایان تندرو به منزل وی حمله کردند که هنوز این وضعیت ادامه دارد و بر طبق گزارشها عادل درخواست برگشتن آرامش به روستا را دارد. عادل گفته انتظار چنین برخوردهایی را داشتم اما امیدوار بودم که عدالت بیشتری دیده شود.
یک وکیل آشنا با اینگونه پرونده‌ها گفته: “معمولن قاضی بدترین مجازات را در اولین بازرسی صادر می‌کند اما در مراحل بعدی مجازات تقلیل می یابد و یا شاید رأی به آزادی داده شود و عادل منتظر شنیدن این خبر است.”
دستگیری عبدو عادل با حاشیه های زیادی روبرو گردیده و تا کنون بیشت از ۹۰ نفر اسلامگرای تندرو در شورش اخیر دستگیر شدند همچنین تعداد زیادی از اسلامگرایان تندرو نیز به اعضای کلیسا حمله کردند. اغتشاش و آشوب همه جا دیده میشود.
یکی از اعضای خانواده عادل به wwm گفته: عادل یک انسان عادی است. او در تهیه ی نان کلیسا فعالیت میکند، بسیار فروتن و دوست داشتنی است. او در نوشتن و خواندن خیلی خوب نیست، همچنین در ارتباطات فیسبوکی هم تبحری ندارد و همین موضوع وی را در وضعیت بحرانی گذاشته است.
در ماه های اخیر خانه های مسیحیان زیادی در روستا توسط تعداد زیادی از مسلمانان از روستاهای مختلف مورد حمله قرار گرفته است.چون از این خانه ها به عنوان کلیسای خانگی استفاده می شد. در همین زمان کشیش کلیسا در شهر تاریخی لوکسر نیز مورد حمله قرار گرفت .
بسیاری از قوانین در مصر به گونه ای هستند که اجازه انجام فعالیت به کلیساها را نمیدهد و از این اماکن در مقابل حمله و تجاوزهای اسلامگرایان حمایتی قانونی انجام نمی شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar