måndag 13 november 2017

تمایل پاپ فرانسیس برای سفر به ارومیه و بازدید از کلیسای ننه مریم

تمایل پاپ فرانسیس برای سفر به ارومیه و بازدید از کلیسای ننه مریم

رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه با اشاره به دیدار خود با معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا واحد رم ایتالیا، گفت: طبق اظهارات ‘مت تئو گوچئونه، پاپ فرانسیس نیز برای سفر به ارومیه و بازدید از کلیسای ننه مریم تمایل دارد.
به گزارش «محبت نیوز» “محمد صالحی” رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه روز یکشنبه با “مت تئو گوچئونه” معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا واحد رم ایتالیا دیدار داشته و در خصوص برگزاری همایش مشترک علمی و معرفی آذربایجان غربی تبادل نظر کردند.
وی با اشاره به اهمیت کلیسای ننه مریم ارومیه برای پژوهشگران مرکز مطالعات اروپا، اظهار کرد: طبق اعلام معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا واحد رم، این کلیسا پس از بیت لحم زادگاه عیسی مسیح و کلیسای ‘ اورشلیم ‘، سومین مکان مقدس برای مسیحیان جهان است.
رییس مرکز مطالعات ادیان و اقوام آذربایجان دانشگاه ارومیه همچنین افزود: دانشگاه ارومیه همکاری علمی و حمایت از طرحهای این چنینی را که موجب همدلی بیشتر میان اقوام و فرق و ادیان الهی می شود را از وظایف خود می داند.
“مت تئو گوچئونه” نیز در این نشست بر ایجاد زمینه های تعامل و همکاری در خصوص معرفی بهتر آذربایجان غربی و مردم این منطقه به عنوان نماد همزیستی و همدلی میان اقوام مختلف و پیروان ادیان و مذاهب برای گردشگران خارجی تاکید کرد و گفت: شهر ارومیه برای ما مسیحیان سومین شهر مهم دینی در جهان محسوب می شود.
همچنین این مسئول اذعان نمود: پاپ و اساتید دانشگاه هایشان تمایل دارند سفری به ایران و ارومیه داشته باشند که امیدواریم با هماهنگی های لازم با وزارت خانه ها این سفر به زودی محقق شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar