söndag 19 november 2017

رای دادگاه تجدید نظر نوکیش مسیحی«ناصر نورد گل‌تپه» همچنان نامشخص است

رای دادگاه تجدید نظر نوکیش مسیحی«ناصر نورد گل‌تپه» همچنان نامشخص است

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با چراغ سبز سپاه همچنان با صدور احکام سنگین فشار بر نوکیشان مسیحی را ادامه می‎دهد.
به گزارش «محبت نیوز» از اوایل سال جاری بیش از ۱۹ مسیحی با احکام درازمدت زندان از طرف دادگاه انقلاب اسلامی ایران روبرو شده‌اند. اتهامات این افراد که بیشتر آنها به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند «اقدام علیه امنیت ملی» است؛ اتهامی که به عنوان پوششی شبه قانونی علیه فعالیت‌های عقیدتی استفاده می‌شود.
به نقل از تارنمای ماده ۱۸ که در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران فعالیت دارد در مورد وضعیت پرونده نوکیش مسیحی، «ناصر نورد گل‌تپه» گفته شده که این زندانی منتظر رای نهایی دادگاه تجدید نظر است.
پرونده او روز یکشنبه ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۱ آبان ۱۳۹۶) در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران، به ریاست قاضی «حسن بابایی» رسیدگی شد و در حکم اولیه دادگاه ۱۰ سال زندان برای او صادر شده بود.
بازداشت ناصر نورد گل‌تپه، مربوط به چهارم تیر ماه ۱۳۹۵ است که به همراه سه شهروند تابع کشور آذربایجان در یک جلسه خصوصی بازداشت شدند. الدر قربانوف، ‌یوسف فرهادوف و بهرام نسیبوف از اعضای کلیسایی به نام «کلمهٔ حیات» در باکو بودند.
این چهار مسیحی دو ماه در زندان انفرادی بازجویی شدند و سرانجام به «اجتماع و تبانی در فعالیت‌های تبشیری» متهم شدند.
پس از گذشت چهار ماه زندان با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شدند و سه شهروند آذربایجان قید وثیقه‎های خود را زدند و به کشورشان بازگشتند.
دادگاه این متهمین دوم خرداد ۱۳۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ماشاءالله احمدزاده برگزار شد و متهمین را به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم نمود. در این دادگاه نوکیش مسیحی، ناصر نورد و وکلای چهار مسیحی متهم حضور داشتند.
گزارش پرونده آنها توسط اطلاعات سپاه تکمیل شده بود و اتهامات مربوطه به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و راه‌اندازی کلیسای خانگی عنوان شده بود.
احتمال دارد دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی در مورد این نوکیش مسیحی را تایید کند چون در ماه‌های گذشته شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای تحت فشار قراردادند زندانیان عقیدتی احکام سنگینی را صادر کرده است و مشهور است هر حکمی سپاه بخواهد از این شعبه می‎گیرند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar