fredag 17 november 2017

ده ها جان‌ باخته در زمین ‌لرزه کرمانشاه بدون مجوز دفن شده اند!

ده ها جان‌ باخته در زمین ‌لرزه کرمانشاه بدون مجوز دفن شده اند!

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه از دفن شدن بدون مجوز ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن از جان ‌باختگان زمین‌ لرزه کرمانشاه خبر داده است.
به گزارش «محبت نیوز» محمدعلی منشی ‌زاده مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه با انتقاد از نبود فضای مناسب جهت معاینه اجساد جان ‌باختگان زمین‌ لرزه کرمانشاه، گفت: «بر اساس آمار غیررسمی و پیش ‌بینی که خود ما داریم حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌ اند».
بنابر گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: «هم ‌اکنون اجساد در فضای باز معاینه می‌ شوند و حتی چادر هم برای این کار در اختیار نداریم».
منشی زاده همچنین با ذکر اینکه «در حال حاضر ۴۳۰ گواهی فوت برای جان باختگان این حادثه صادر شده‌»، تصریح کرد: «هم‌ اکنون به دلیل نبود سالن تشریح و تعداد بسیار اجساد، تیم‌ های پزشکی قانونی در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام داده و گواهی فوت صادر می‌ کنند».
این درحالیست که پس از اعلام این خبر، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، این رقم را تکذیب کرده و تعداد دفن‌ های بدون مجوز را «۳۰ مورد» عنوان نموده و در گفتگو با میزان گفته است: «تنها حدود ۳۰ نفر از قربانیان بدون جواز فوت دفن شده ‌اند و آمار دفن ۱۵۰ نفر بدون مجوز تکذیب می ‌شود».
لازم به ذکر است که گفته های مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه و مدیرکل پزشکی قانونی این شهر درخصوص وقوع زمین لرزه ای در روز یکشنبه بیست و یکم آبان ماه است که مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران در این خصوص اعلام داشت: «این زلزله به بزرگی ۷.۳ ریشتر در منطقه مرزی استان کرمانشاه ایران با عراق رخ داده و نزدیک ترین شهر در داخل ایران به مرکز زلزله شهر ازگله کرمانشاه بوده است».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar