söndag 5 november 2017

پروژه توانمندسازی سیستم ملی پناهندگی در ترکیه

پروژه توانمندسازی سیستم ملی پناهندگی در ترکیه

مراسم معرفی پروژه «تقویت و توانمندسازی سیستم ملی پناهندگی در ترکیه» با حضور مسئولین مربوطه در آنکارا برگزار شد.
به گزارش «محبت نیوز» مراسم معرفی پروژه «تقویت و توانمندسازی سیستم ملی پناهندگی» که از سوی ترکیه و اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد انجام می شود در سالن کنفرانس هتل سوئیس آنکارا برگزار شد.
به گزارش ژیلا محمدخانی خبرنگار خبرگزاری آناتولی، در این مراسم گابریل مونوارا وینالس معاون هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا و پائولو آرتینی معاون نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ترکیه، ادا شن چولاک از مسولین اداره کل مهاجرت کشور و سایر مقامات و مسولین ذیربط حضور داشتند.
در این زمینه ادا شن چولاک، معاون اداره مهاجرت ترکیه طی سخنانی گفت:«موقعیت ژئوپلتیک و ساختار اجتماعی و فرهنگی و به خصوص تحولات اخیر در منطقه، ترکیه را تبدیل به یک کشور مهم و هدف کرده است.ترکیه از نزدیک به نیم میلیون پناهجوی خارجی و همچنین بیش از ۳ میلیون پناهجوی سوری میزبانی می کند. علاوه بر این ترکیه با مهاجرتهای غیر قانونی نیز مبارزه می کند.اداره مهاحرت ترکیه در راستای آمادگی و بهبود مدیریت در حین برخورد با موج مهاجرت‌های مختلف اقدام به انجام مطالعات میدانی گسترده ای نیز می کند.اهداف این پروژه سه ساله عبارتند از:تقویت سیستم پناهندگی ملی ترکیه سازگار با استاندارد بین المللی، افزایش کیفیت جامع در مراحل تقاضای پناهندگی، استقرار سیستم تضمین ارایه خدمات با کیفیت پایدار و منظم، حصول اطمینان از تخصصی بودن کار اداره مهاجرت، توسعه روش ها برای شناسایی افراد بدون تابعیت، توسعه سیستم های هماهنگی با نهادهای دولتی و جامعه مدنی و توسعه یک سیاست بلند مدت برای پناهجویان است تا از انطباق انها با کشور میزبان اطمینان حاصل شود.این پروژه با تکیه با تجربیات گذشته و نیازهایی که در روند اجرای این پروزه به دست خواهد آمد عملی خواهد شد. امیدواریم در روند اجرای این پروژه بتوانیم به موفقیت های بسیاری دست یابیم.»
در ادامه گابریل مونوارا وینالس معاون هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکیه نیز اظهار داشت:«از همکاری ترکیه در زمینه پناهجویان سپاسگزاریم.اتحادیه اروپا در چارچوب این پروژه و دو پروژه دیگر بودجه ای نزدیک به ۸٫۸ میلیون یورو برای توسعه ظرفیت مهاجرت در ترکیه اختصاص داده است.
در سالهای اخیر شاهد مهاجرت های بی رویه و کسانی که جان خود را در دریا از دست می دهند بوده ایم. ما با ترکیه همکاریهای بسیاری در خصوص پناهجویان انجام داده ایم. پناهجویان سوری نگرانی اصلی ما و ترکیه است .ترکیه در این زمینه با جوانمردی و تمام توان در حال فعالیت است به ویژه در زمینه پناهحویان سوری بدون هیچ چشمداشتی به فعالیتهای خود ادامه می دهد. کار ترکیه نسبت به پناهحویان سوری فوق العاده است.اخیر شاهد کاهش ۹۷ درصدی رفتن پناهجویان به جزایر یونان بودیم. همکاری اتحادیه اروپا با ترکیه ادامه خواهد داشت. کمکهای ترکیه به پناهجویان بسیار عالی و وصف ناپذیر است. همکاری با ترکیه برای اتحادیه اروپا افتخاری است.آموزش زبان عربی و فارسی به کارکنان اداره مهاجرت ترکیه و توسعه مراکز ارجاع از فعالیتهای مشترک ترکیه و اتحادیه اروپاست.»
پائولو آرتینی معاون نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ترکیه ضمن قدردانی از تلاشهای ترکیه در زمینه پناهجویان تصریح کرد:«ترکیه با پذیرش ۳٫۱ میلیون پناهجوی سوری و حدود ۳۰۰ هزار پناهجو از سایر کشورها از بیشترین تعداد پناهجو میزبانی می کند. هدف این پروژه توانمندسازی ظرفیت پناهندگی با تکیه بر روشهای مختلف است.ما در این برنامه انواع آموزشها، پلتفرم یادگیری الکترونیکی، آموزشهای کار و فنون٬ برگزاری کنفرانسهای مختلف را گسترش خواهیم داد.به حمایتها و ارایه کمکها به ترکیه ادامه خواهیم داد.این پروژه در توانمندسازی سیستم پناهندگی در ترکیه موثر خواهد بود. در این پروژه در کنار اداره مهاجرت، وزارت دادگستری٬ وزارت خانواده و کمکهای اجتماعی ترکیه و در مواردی حکام نیز فعالیت خواهند داشت.امیدواریم این پروژه فواید بسیاری برای پناهحویان داشته باشد. ترکیه با دست و دلبازی و فداکاری تمام به پناهجویانی که از ظلم و جنگ و خشونتها در کشورشان فرار کرده و به ترکیه پناه آورده اند. کمک می کند. ما نیز بی صبرانه منتظر کمک به ترکیه در این خصوص هستیم.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar