lördag 2 september 2017

نگرانی شدید ‘عاصمه جهانگیر’ نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران

نگرانی شدید ‘عاصمه جهانگیر’ نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران

عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نسبت به تداوم شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی و عقیدتی پس از انتقال آن‌ها به بند امنیتی زندان رجایی‌شهر ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» ‘عاصمه جهانگیر’ نگرانی خود را نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی و عقیدتی که در اعتراض به شرایط حبس خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند،اعلام نمود.
به گفته خبرگزاری فرانسه، عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نسبت به تداوم شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی پس از انتقال آن‌ها به بند امنیتی زندان رجایی‌شهر ابراز نگرانی کرده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران در بیانیه خود گزارش سازمان عفو بین‌الملل در مورد انتقال خشن زندانیان به بند امنیتی زندان رجایی‌شهر را بسیار نگران کننده اعلام کرده است.
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در اعتراض به انتقال به این بند امنیتی و همچنین شرایط نامطلوب حبس صورت گرفته است.
عاصمه جهانگیر گفته است که انتقال این دسته از زندانیان سیاسی به بند امنیتی بدون اطلاع آنان صورت گرفته و مسئولان هیچ توضیحی درباره علت این انتقال به زندانیان نداده‌اند.
عاصمه جهانگیر متذکر شده است که «اجازه ملاقات و تماس با افراد خانواده، داشتن وکیل و دسترسی به مراقبت‌های پزشکی در قوانین بین‌المللی جاری تصریح شده است.»
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران از دولت ایران درخواست کرده بی درنگ به وضعیت بحرانی ناشی از اعتصاب غذای زندانیان رسیدگی کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar