lördag 2 september 2017

مسلمانان سوئدی اجازه ذبح اسلامی در هنگام ‘عید قربان مسلمین’ را دریافت نکردند

مسلمانان سوئدی اجازه ذبح اسلامی در هنگام ‘عید قربان مسلمین’ را دریافت نکردند

بخشی از گوشت حیوان ذبح شده باید به فقرا و افراد نیازمند داده شود. با این وجود از نظر اجتماعی در جامعه سوئد به سادگی نمی‌توان خانواده‌ها و یا افرادی را پیدا کرد که در آن حد مورد نظر فقیر باشند.
به گزارش «محبت نیوز» مسلمانان در سوئد اجازه ندارند به شیوه اسلامی گاو، گوسفند ویا بز را ذبح کنند و ذبح کردن حیوانات توسط افراد غیرقانونی است. به این دلیل یک مرکز اسلامی در این کشور گزینه‌های دیگر را به منظور اجرای حکم قربانی مطرح کرده‌ است!
به گفته رادیو سوئد، عقیل زهیری از مرکز اسلامی علی در استکهلم در مورد اینکه چه امکاناتی در برابر افرادی که خواهان انجام مراسم قربانی در این ایام هستند وجود دارد توضیح داده است. او گفته است که تحقیقاتی در زمینه اینکه چگونه می‌توان به شیوه اسلامی در سوئد دام را ذبح کرد انجام یافته است اما به دلیل قوانین پیچیده که طرز کشتن مواشی را مشخص می‌سازد امکان ذبح شرعی اسلامی وجود ندارد.
یکی از مواردی که به گفته مسلمانان در پیوند با ذبح دام بسیار مهم است توزیع گوشت آن به فقرا است. گفته شده است که بخشی از گوشت حیوان ذبح شده باید به فقرا و افراد نیازمند داده شود. با این وجود از نظر اجتماعی در جامعه سوئد به سادگی نمی‌توان خانواده‌ها و یا افرادی را پیدا کرد که در آن حد مورد نظر فقیر باشند.
خانواده‌ها و افراد نیازمند در سوئد به طور عمده مورد حمایت نظام رفاه اجتماعی هستند که سطح زندگی شان با تعاریف اسلامی از افراد فقیر و نیازمند سازگار نیست.
اما دیدگاه مراکز اسلامی در این خصوص چه است و به این مسئله چگونه نگاه می‌کنند؟ عقیل زهیری از مرکز اسلامی علی گفته است که به همین دلیل بهتر است قربانی در کشورهای دیگر صورت گیرد تا نیازمندان به آن دست‌رسی داشته باشند!
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar