onsdag 20 september 2017

تعدادی از پناهجویان استرالیا عازم آمریکا خواهند شد

تعدادی از پناهجویان استرالیا عازم آمریکا خواهند شد

با وجود اینکه دونالد ترامپ توافق مبادله پناهجو را تایید کرده، هنوز مشخص نیست که آمریکا در نهایت چه تعداد از پناهجویان ساکن اردوگاه‌های خارج از استرالیا را خواهد پذیرفت.
به گزارش «محبت نیوز» تعدادی از پناهندگان به استرالیا از اردوگاه‌های پناهجویان خارج از خاک آن کشور به آمریکا منتقل می‌شوند.
روز چهارشنبه، ٢٩ شهریور (٢٠ سپتامبر)، مالکوم تورنبول، نخست وزیر استرالیا گفت که گروهی متشکل از حدود پنجاه زن و مرد پناهجو از دو اردوگاه پناهجویان واقع در جزایر نارو و مانوس ظرف چند هفته آینده به آمریکا انتقال خواهند یافت و طبق توافق قبلی دو کشور، در آمریکا ساکن خواهند شد.
براساس توافقی که سال گذشته بین استرالیا و دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، امضا شد، قرار است تا ١٢۵٠ پناهجو از اردوگاه‌های واقع در جمهوری نارو و جزیره مانوس متعلق به کشور پاپوآ گینه نو به آمریکا اعزام شوند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده این توافق را مورد انتقاد شدید قرار داده و آن را “احمقانه” خوانده اما گفته است که کشورش به آن عمل خواهد کرد.
در مقابل اعزام این افراد به آمریکا، استرالیا نیز ظرف هفته‌های آینده تعدادی از پناهجویانی را که از کشورهای آمریکا مرکزی عازم ایالات متحده شده بودند خواهد پذیرفت.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar