måndag 4 september 2017

عزم راسخ ‘ازبکستان’ برای مقابله با اسلامگرایی افراطی در این کشور

عزم راسخ ‘ازبکستان’ برای مقابله با اسلامگرایی افراطی در این کشور

کسانی که با عنوان ارتباط با جریان های افراطی اسلامی در فهرست سازمان های امنیتی ازبکستان قرار دارند، ملزم به معرفی خود به نزدیکترین اداره پلیس کشور برای تحقیق در این خصوص هستند.
به گزارش «محبت نیوز» شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان طی دیداری به مناسبت عید قربان مسلمانان با روحانیان و مفتی های ارشد این کشور گفت: بیش از ۱۷ هزار شهروند که عضو جریانهای مختلف دینی هستند، تحت تحقیقات قرار گرفته و ۱۶ هزار نفر از آنان از لیست عضویت در جریان های اسلامگرایان افراطی خارج شدند.
به نقل از آناتولی، وی افزود: «این افراد نباید به حال خود رها شوند و آموزش و پرورش به منظور سودمندی آنها برای جامعه بسیار مهم است. به این دلیل برای ۹۵۰۰ نفر از آنان فرصت شغلی ایجاد شده است».
کسانی که با عنوان ارتباط با جریان های افراطی اسلامی و یا غیرقانونی در فهرست سازمان های امنیتی ازبکستان قرار دارند، ملزم به معرفی خود به نزدیکترین اداره پلیس کشور برای تحقیق در این خصوص هستند.
افراد حاضر در این فهرست همچنین با مشکل خروج از کشور روبه رو هستند. شوکت میرزایف پیشتر از بازگرداندان مجدد افراد حاضر در این گروه به جامعه از طریق صحبت با آنان و دستور به تهیه فهرستی جدید خبر داده بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar