onsdag 27 september 2017

سازمانهای حقوق بشری آلمان خواستار حمایت بیشتر از پناهجویان در این کشور شدند

سازمانهای حقوق بشری آلمان خواستار حمایت بیشتر از پناهجویان در این کشور شدند

با گذشت چند روز از انتخابات پارلمانی در آلمان سازمان عفو بین‌الملل و سازمان حقوق بشری آلمان “پروآزول” از دولت جدید این کشور خواستار رعایت موازین حقوق بشر و حمایت بیشتر از پناهجویان در آلمان و اروپا شدند.
به گزارش«محبت نیوز» نمایندگان سازمان حقوق بشری “عفو بین‌الملل” و “پروآزول” در آستانه روز جهانی پناهجویان در دوم اکتبر، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین انتظارها و خواسته‌های خود را از احزاب دموکرات مسیحی و دموکرات‌های آزاد (لیبرال) آلمان اعلام کردند.
به نقل از دویچه وله، این دو سازمان حقوق بشری با انتقاد از سیاست پناهجویی اتحادیه اروپا و سخت‌گیری‌های جدید در این سیاست، از دولت آینده آلمان خواستند که با تدابیر تازه شرایط زندگی را برای پناهجویان در این کشور آسان‌تر کنند.
سازمان حقوق بشری “عفو بین‌الملل” و “پروآزول” از همه احزاب دموکرات در مجلس نمایندگان آلمان “بوندس تاگ” تقاضا دارند که با شعارهای نژادپرستانه در این کشور مبارزه کنند و پناهجویان را در حمایت بگیرند. این دو سازمان حقوق بشری بر سیاستی مبتنی بر رعایت حقوق بشر در تمام عرصه‌های زندگی در آلمان، چون سیاست خارجی، داخلی، قوه قضائیه و اقتصاد تاکید کردند.
ضرورت قوانینی جدید برای اجازه اقامت در آلمان
در آلمان کلیه پناهجویانی که از آغاز سال ۲۰۱۰ نتوانند ثابت کنند که می‌توانند خرج زندگی خود را با فعالیت‌های شخصی تامین کنند، اقامتی از نوع “دولدونگ” (تحمل پناهجو از طرف دولت آلمان) به دست می‌آورند. امکان اخراج این افراد و کودکان آنها که احتمالن در آلمان هم به دنیا آمده‌اند، همواره وجود دارد.
عفو بین‌الملل و سازمان حقوق بشری “پروآزول” بر این نظرند که اخراج افرادی که سال‌ها در آلمان زندگی کرده‌اند غیرانسانی است و به همین دلیل هم نمی‌تواند از طرف سازمان‌های مدافع حقوق بشر پذیرفتنی باشد.
این دو سازمان از دولت آینده آلمان خواستند که قانون اقامت در این رابطه را که در تاریخ ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) اعتبار قانونی‌اش به پایان می‌رسد، تمدید کند و متن این مصوبه را به نفع پناهجویان تغییر دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar