söndag 6 december 2015

برگزاری مراسم یابود طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر در تهران

برگزاری مراسم یابود طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر در تهرانTaher-Elchiiii

خبرگزاری هرانا – مراسم یادبود قربانی ترور، وکیل طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر در روز یکشنبه در محل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراسم یادبود قربانی ترور، وکیل طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر، روز یکشنبه پانزدهم آذر ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران برگزار خواهد شد.
بنا بر همین گزارش سخنرانان این مراسم آقایان علی نجفی توانا، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، صالح نیکبخت، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، سید محمد اکبری، رییس سابق کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ایلام و مسعود شمس نژاد، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر خواهند بود.
این مراسم توسط جمعی از وکلای دادگستری تهران برگزار خواهد شد.
طاهر ایلچی، عضو برد مشاوران “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” که از جولای سال ۲۰۱۳ به جرگه‌ی همکاران آن پیوسته بود در تاریخ هفت آذر ماه سال جاری، ۲۸ نوامبر ۲۰۱۵ در یک سوء قصد در ترکیه ترور شد.
آقای الچی، از وکلا و فعالان حقوق بشر سرشناس ترکیه بود که در زمینه‌ی تلاش برای صلح فعالیت‌های چشمگیری داشت. آقای ایلچی رئیس کانون وکلای دیاربکر ترکیه بود که در بسیاری از دعواهای حقوقی مهم در ترکیه وکالت قربانیان را در دادگاه‌های داخلی کشور ترکیه و دادگاه حقوق بشر اروپا برعهده داشته است.
آقای ایلچی مشارکت در تاسیس گروه حقوق بشری (TIHV)، عضویت در اتحادیه‌ی کانون وکلای ترکیه و عضویت در مرکز حقوق بشر ترکیه را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود داشت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar