lördag 5 december 2015

فابیوس: ضرورتی به کناره‌گیری بشار اسد قبل از انتقال قدرت نیست

فابیوس: ضرورتی به کناره‌گیری بشار اسد قبل از انتقال قدرت نیست

  • 24 دقیقه پیش
کپی رایت تصویرAP
Image captionفرانسه تاکنون بشار اسد را "قصاب" مردم سوریه توصیف می‌کرد و خواستار برکناری او از قدرت بود
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که ضرورتی به کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از قدرت پیش از هر گونه انتقال سیاسی در این کشور وجود ندارد.
آقای فابیوس در گفتگویی با یکی از روزنامه های فرانسه تاکید کرده : "جنگ علیه داعش جدی است، اما این جنگ زمانی می تواند کاملا موثر باشد که تمام نیروهای سوری و منطقه‌ای در این جنگ با هم متحد شوند."
وزیر خارجه فرانسه افزود: "یک سوریه متحد مستلزم انتقال سیاسی است و این به معنای آن نیست که بشار اسد باید قبل از این انتقال سیاسی از قدرت کناره‌گیری کند. اما باید تضمینی برای آینده سیاسی (بشار اسد) وجود داشته باشد."
به نظر می‌رسد اظهارات آقای فابیوس نشان دهنده تغییر موضع فرانسه در مورد وضعیت رییس جمهوری سوریه است.
فرانسه تاکنون بشار اسد را "قصاب" مردم سوریه توصیف می‌کرد و خواستار برکناری او از قدرت شده بود.
اما اکنون فرانسه احتمالا موضع میانه رو تری در قبال سرنوشت آقای اسد در پیش گرفته و مقابله با گروه موسوم به دولت اسلامی( داعش) به اولویت این کشور بدل شده است.
کپی رایت تصویرAP
جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم روز گذشته (جمعه ۴ دسامبر- ۱۳ آذر) گفت که این احتمال وجود دارد تحت شرایطی ویژه بدون آن که در ابتدا بشار اسد از قدرت کناره‌گیری کند، نیروهای دولت سوریه و شورشیان مخالف علیه گروه موسوم به دولت اسلامی(داعش) با هم همکاری کنند.
آقای کری همچنین گفته است در صورتی که درباره آینده آقای اسد همه چیز مشخص باشد، شورشیان مخالف دولت احتمالا حاضر به همکاری خواهند بود.
اما وزیر خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد که تضمین چنین همکاری دشوار خواهد بود، به این دلیل که این می تواند به منزله ابقای آقای اسد در قدرت تعبیر شود که چنین چیزی کاملا غیرقابل قبول است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar