lördag 5 december 2015

ایجاد مجتمع قضایی رسیدگی به پرونده دو جنسیتی‌ها در تهران

ایجاد مجتمع قضایی رسیدگی به پرونده دو جنسیتی‌ها در تهران

به گزارش پارسینه «عباس پوریانی» رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با میزان از راه اندازی مجتمع قضائی ویژه امور حسبی یا دوجنسی ها در تهران خبر داد.
 
وی در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت:به نظرم ایجاد مجتمع قضائی امور حسبی که برای اولین بار در تهران انجام شد از مهمترین آنها باشد. وقتی که به مجتمع‌ها سرکشی کردیم با یک خلاء روبه رو شدیم  و در واقع ما در تهران به اصطلاح مجتمع قضائی ویژه امور حسبی نداشتیم.
 
پوریانی در پاسخ به این پرسش که امور حسبی دقیقا مربوط به چه نوع پرونده هایی است گفت: امور حسبی پرونده‌های مربوط به محجورین است، به این معنی که محجورین هم باید قیم داشته باشند در حقیقت یکی از کارهای دادستان نظارت بر حد و حدودی که افراد محجور دارند  و یا به اصطلاح پدر آنها فوت شده است منتها جد پدری هم ندارند ولی  اموالی دارند برای این افراد باید یک قیم تعیین شود.
 
وی افزود: با ایجاد مجتمع قضایی امور حسبی  یکسری پرونده‌های خاص از جمله پرونده‌هایی که افراد دو جنسیتی هستند و دادخواست تغییر جنسیت می‌دهند به خاطر رفاهشان همگی در این مجتمع رسیدگی می‌شود در واقع رسیدگی به این نوع دادخواست ها در مجتمع‌های مختلف و پراکنده بود ما یک مجتمع ایجاد کردیم که پراکنده نباشند و همه یک جا بروند و در این مجتمع به صورت تخصصی به آن رسیدگی می‌شود.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar