یکشنبه ۲۲-۱۰-۱۳۹۸
گارد ساحلی یونان اعلام کرد در پی واژگونی قایق پناهجویان در دریای یونان که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، دستکم ۱۲ پناهجو جان خود را از دست دادند.
«محبت نیوز»- گارد ساحلی یونان اعلام کرد که در پی واژگونی قایق پناهجویان در دریای یونان، دستکم ۱۲ تن از پناهجویان امروز (شنبه) جان خود را از دست دادند.
 گارد ساحلی یونان در این خصوص اعلام کرد: «تاکنون، ۱۲ جسد کشف شده است. عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد».
قایق پناهجویان با حدود ۵۰ سرنشین، در نزدیکی جزیره «پاکسی» واژگون شد و آنطور که مقام‌های محلی گزارش کرده‌اند، ظاهرن قصد داشته به ایتالیا برود.
از آغاز سال ۲۰۱۱ و با شروع ناآرامی‌ها در سوریه، ترکیه و یونان به مسیرهای اصلی برای پناهجویان غیرقانونی تبدیل شده است که به دنبال رسیدن به اروپا هستند.
طبق این گزارش، یونان میزبان حدود ۷۰ هزار پناهجو است که اکثر آنها را آوارگان سوری و مهاجرانی تشکیل می‌دهند که از سال ۲۰۱۵ کشورهای خود را ترک کرده‌اند و از کشور همسایه ترکیه وارد این کشور شده‌اند.
در سالهای اخیر، صدها پناهجو و آواره در حین تلاش برای عبور از دریا با قایق‌هایی که بیش از ظرفیت معمول مسافر سوار کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.
طبق گزارش سازمان بین‌المللی پناهجویان، بیش از ۶۰ پناهجو تاکنون در سال جاری میلادی در حین عبور از دریا، بر اثر واژگونی قایق پناهجویان جان خود را از دست دادند.