شنبه ۲۸-۱۰-۱۳۹۸
سازمان های ایرانی و یهودی کانادا درخواست خود از دولت فدرال برای افزودن نام سپاه پاسداران به لیست سازمان های تروریستی را تکرار کردند.
«محبت نیوز»- در یک کنفرانس مطبوعاتی نهاد عدالت ۸۸ ، شورای ایرانیان کانادایی و سازمان بنای بریت کانادا از دولت کانادا خواستند که ظرف ۳۰ روز همه شاخه های سپاه پاسداران را جزو سازمان های ترورسیتی بشناسند.
در این کنفرانس خبری  که در اتاوا  برگزار شد، نمایندگان بنای بریت و رهبران ایرانی – کانادایی درباره موضع دولت کانادا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار نظر کردند.
این درخواست جدید نیست، اما نمایندگان این گروه ها معتقدند که این اقدام زمینه حقوقی را برای ادعای خسارت خانواده های قربانیان کانادایی سقوط هواپیمای اکراین با موشک ایران، فراهم می کند.
کانادا در حال حاضر نیروی قدس، شاخه خارجی سپاه پاسداران را یک نهاد تروریستی می داند، اما در روزهای اخیر، دولت کانادا با درخواست های جدیدی برای تعیین کل سپاه به عنوان یک نهاد تروریستی روبرو شده است.
مایکل موستین، رئیس بنای بریت گفت: ما مجددن تماس گرفتیم تا مسئله افزودن سپاه به لیست سازمان های تروریستی که بیش از حد طولانی شده را ظرف ۳۰ روز تکمیل کنند. او گفت شرایط حال حاضر جلوی تهدیدهای تروریستی سپاه پاسداران را نمی گیرد.
دیود ماتاس، از وکلای ارشد انجمن یهودی B’Nai Brith Canada معتقد است که شناسایی این نهاد به عنوان تروریست، موانع حقوقی برای طرح شکایت و دریافت غرامت از دولت ایران را برطرف می کند.
در اثر سقوط هواپیمای مسافربری اکراین بر اثر اصابت موشک زمین به هوا، ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز از جمله ۵۷ شهروند ایرانی-کانادایی جان خود را از دست دادند.